یک متخصص:

شفاف سازی اطلاعات در حوزه معدن موجب کاهش هزینه ها می شود

شفاف سازی اطلاعات در حوزه معدن موجب کاهش هزینه ها می شود

تهران- ایرنا- دبیر کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران اظهار داشت: امروز شفاف سازی اطلاعات در حوزه معدن در مسیر تامین منافع عمومی باید تقویت شود و با انتشار اطلاعات قابل اعتماد و در دسترس هزینه های فعالیت معدن کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری خانه اقتصاد ایران، احسان پیری گفت: پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور، نیازمند شفافیت اطلاعات در کلیه محورها است.
وی تصریح کرد: شفاف سازی اطلاعات در بخش معدن سبب از بین رفتن رانت و فساد می شود و کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران اقدام به برگزاری نشست های پیوسته با دانشگاهیان و نخبگان این حوزه کرده است.
پیری افزود: اعضای این کمیسیون براین باورند که باید تمامی اطلاعات معدنی ایران در بخش بهره برداری معادن، نقشه ها و اکتشافات سازمان زمین شناسی، مصوبه های شورای عالی معادن، نحوه دریافت حقوق دولتی، قرار دادهای دولت با خارجی ها شفاف و اطلاع رسانی عمومی شود و در اختیار عموم قرار گیرد.
وی گفت: شفاف سازی اطلاعات برای حاکمیت دولت در حوزه معدنی باید به منظور حفظ منافع عمومی تقویت شود و یک زمین بازی عادلانه را برای تمام اشخاص و شرکت های فعال در حوزه معدنی فراهم آورد.
سازمان زمین ‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سال 1341 با همکاری سازمان ملل تاسیس شد و این سازمان مسئول انجام بررسی های زمین‌شناسی و معدنی در سراسر کشور، جمع‌آوری نتایج فعالیت های انجام شده در این زمینه، ایجاد هماهنگی بین چنین فعالیت ها، تهیه، تکمیل و انتشار نقشه‌های زمین شناسی ایران است.
سال 1378 وظایف اکتشافی وزارت معادن و فلزات (سابق) به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران محول شد و این سازمان اکنون مسئول مطالعات زمین‌شناسی کشور، و ارزیابی اکتشافی منابع معدنی بجز هیدروکربورها است.
براساس بررسی های انجام شده، پیش از شروع به کار دولت یازدهم مجموع ذخایر معدنی کشور 57 میلیارد تن اعلام شده که از این رقم حدود 37 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است .
سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در اواخر آذرماه 1392براساس تفاهم نامه ای با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت فعالیت اکتشافی در 250 هزار کیلومتر از مساحت کشور واقع در نوار شرقی کشور را به مورد اجرا گذاشت که قرار است اطلاعات لازم از اجرای مرحله نخست این برنامه امسال اعلام شود .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا