رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی :

صنعت ساختمان می تواند مشکلات زیادی را در کشور مدیریت کند

صنعت ساختمان می تواند مشکلات زیادی را در کشور مدیریت کند

کیش – ایرنا – رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی موضوع صنعت ساختمان را مساله ای حکومتی دانست و افزود : این صنعت می تواند اشتغال جوانان ، بحران نقدینگی ، فرار سرمایه و بحران محیط زیست را مدیریت کند.

به گزارش ایرنا ، ایرج ندیمی سه شنبه شب در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان با بیان اینکه این رویداد می تواند چند مشکل کشور را در این عرصه مدیریت کند افزود : اشتغال جوانان ، بحران نقدینگی ، فرار سرمایه وبحران محیط زیست از مشکلات ماست که این صنعت می تواند در راستای حل مشکلات ناشی از آن کمک کننده باشد .
وی با بیان اینکه صنعت ساختمان می تواند بهانه های تاخیر در ازدواج را هم کم کند افزود : در مورد سایر مسائل اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی هم می تواند این صنعت اثر گذار باشد و اگر جدی گرفته شود بسیاری ازمسائلی که امروز به عنوان رکود یا رونق تولید داریم حل خواهد شد .
نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه این صنعت می تواند اتفاقات خوبی را هم در مناطق آزاد رقم بزند افزود : موضوع صنعت ساختمان تنها مساله دست اندرکاران نیست بلکه مساله حکومت است و اگر حکومت می خواهد مسائل خود را حل کند باید به این صنعت رویکرد جدی داشته باشد .
ندیمی افزود : اگر می خواهیم یک دوم تولید سوخت فسیلی را در داخل مصرف نکنیم و نفت و نبود نفت را از دو سو مدیریت کنیم یک راه آن استفاده از این صنعت است .
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه ها را ارائه توانمندی های ، تولیدات و دستاوردهای نوین عنوان کرد و گفت : تلاش کنید تا در فضای رقابت علمی محصولات را نمایش دهید شاید بهانه ای باشد تا از فرصت های پیش آمده برای از بین رفتن بخش عمده ای از منابع خود تعریف داشته باشیم .
ندیمی تصریح کرد :اینکه تلاش شود صنعت ساختمان سرمایه تلقی نشود در کوتاه مدت به نفع ما نیست ، ما برای توجیه داشتن این فعالیت باید راهکارهای متناسب تعریف کنیم .
وی تاکید کرد: مساله ما بگونه ای است که به این اندک درآمد حاصل از خانه های خالی نباید اکتفا کنیم بلکه به این سمت برویم تا با استفاده از این صنعت مشکلاتی همچون اشتغال ، بیکاری ، بحران های سرمایه و محیط زیست و بکارگیری دانش آموختگان را برطرف سازیم .
ندیمی افزود : اگر می خواهیم بحران محیط زیست را که در اولویت برنامه های دولت است را حل کنیم باید به این صنعت رویکرد داشته باشیم ،متاسفانه ایران هشمین کشور در موضوع محیط زیست است که مورد سوال واقع می شود .
وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه به همت سازمان منطقه ازاد کیش و اتاق تعاون بتواند در حل مشکلات کمک کننده باشد .
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش سه شنبه شب با حضور رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی، دبیر کل اتاق تعاون ایران، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک، رییس سازمان نظام کاردانی،قائم مقام وزیر راه و شهر سازی و جمعی از انبوه سازان و فعالان این عرصه فعالیت چهارروزه خود را آغاز کرد .
پس از افتتاح رسمی مسئولان حاضر در مراسم از بخش های مختلف نمایشگاه بازدید کردند.
این نمایشگاه تا 31 اردیبهشت ماه از ساعت 18 تا 22 پذیرای بازدید کنندگان است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا