مدیر نظارت و بازرسی بازار فرابورس ایران:

شفافیت بازار با نظارت دقیق امکان‌پذیر است

شفافیت بازار با نظارت دقیق امکان‌پذیر است

در پایان هر روز معاملاتی، کارشناسان نظارت بازار با تحلیل و بررسی روند معاملات نماد، موارد مختلف را ثبت و ضبط می‌کنند و چنانچه در یک بازه زمانی، اتفاقات به گونه ای رقم بخورد که ناظر از بروز یک تخلف اطمینان نسبی حاصل کند، با استفاده از آن حافظه تاریخی اقدام به کشف تخلف می کند.

 

مدیر نظارت و بازرسی بازار فرابورس ایران ضمن تشریح اقدامات نظارتی در خصوص تمامی معاملات، نظارت دقیق را موجب افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران، شفافیت بازار و بهبود روند معاملات عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، افسانه اروجی با اشاره به اقدامات مدیریت نظارت و بازرسی بازار فرابورس ایران در راستای شفافیت بازار اظهار داشت: فرایند نظارت بر معاملات در سه مقطع زمانی شامل پیش از آغاز معاملات، حین جلسه معاملاتی و پس از انجام معاملات انجام می‌شود.

وی یکی از ارزشمندترین دارایی های معنوی واحد نظارت بازار را حافظه تاریخی کامل آن دانست و ادامه داد: در پایان هر روز معاملاتی، کارشناسان نظارت بازار با تحلیل و بررسی روند معاملات نماد، موارد مختلف را ثبت و ضبط می‌کنند و چنانچه در یک بازه زمانی، اتفاقات به گونه ای رقم بخورد که ناظر از بروز یک تخلف اطمینان نسبی حاصل کند، با استفاده از آن حافظه تاریخی اقدام به کشف تخلف می کند.

مدیر نظارت و بازرسی بازار فرابورس ایران با بیان اینکه نظارت بر عملکرد کارگزاران به صورت دائمی و لحظه‌ای در حال انجام است، تصریح کرد: طی سال 94 بیش از 10 گزارش تخلف در خصوص کارگزاران و همچنین بازارگردان‌های اوراق با درآمد ثابت به کمیته رسیدگی به تخلفات کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده است.

وی با بیان اینکه به منظور رصد دقیق بازار در این مدت بیش از 110 موضوع معامله موارد خاص در نمادهای بورسی و بانکی و بیمه‌ای را از مراجع مربوطه استعلام کرده‌ایم، بیان داشت: علاوه بر این برای بررسی تخلفات صورت گرفته و گزارش شده در نمادهای مربوط به بازارهای فرابورس ایران، جلسات کمیته رسیدگی به تخلفات کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار به طور مرتب برگزار می‌شود.

اروجی در ادامه به پیگیری روند نظارتی به منظور اجرای آرای صادر شده پس از احراز تخلف کارگزاران و همین‌طور نظارت بر اجرای صحیح آرای صادر شده اعم از محرومیت روزانه کارگزاران از معاملات یا ‏محرومیت معامله‌گران اشاره کرد.

وی با اشاره به حضور در ‏19‎‏ جلسه کمیته سازش کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در سال گذشته برای بررسی مسائل مورد اختلاف با حضور طرفین دعوی، اضافه کرد: قطعاً نظارت دقیق بر بازار به حداقل رسیدن تخلفات را به دنبال دارد و اعتماد سرمایه‌گذاران را نسبت به ساز و کار بازار افزایش می‌دهد؛ بر همین اساس تلاش می‌کنیم در این زمینه از تمامی ظرفیت‌ها و ابزارهای نظارتی مطابق با قوانین و مقررات استفاده کنیم.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا