رییس کمیسیون عمران مجلس:

40درصد ازانرژی ونیمی ازسرمایه ونقدینگی کشور دربخش ساختمان صرف می شود

40درصد ازانرژی ونیمی ازسرمایه ونقدینگی کشور دربخش ساختمان صرف می شود

کیش - رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بیش از یک سوم اقتصاد کشور در بخش صنعت ساختمان رقم می خورد افزود :اگر بخواهیم فعالیت های حوزه املاک و مستغلات را هم به آن اضافه کنیم نیمی از اقتصاد ، سرمایه یا نقدینگی کشور در این بخش صرف می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید مهدی هاشمی سه شنبه شب در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش با بیان اینکه 140 نوع شغل وابسته به صنعت ساختمان است گفت : بسیاری از فعالیت ها نیز مستقیم و غیرمستقیم با این صنعت مرتبط است و باید تلاش کنیم رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد و سرمایه های موجود را به سمت یک کار تولیدی ، فزاینده و ارزشی در صنعت ساختمان هدایت کنیم .
هاشمی با اعلام اینکه بیش از 40 درصد انرژی در بخش ساختمان کشور مصرف می شود افزود : این صنعت تاثیرات مهمی بر بخش های مختلف دارد.
رییس کمیسیون عمران مجلس گفت : امروز برگزار کنندگان چنین نمایشگاه ها و همایش هایی تلاش دارند تا علاوه بر تعامل و اطلاع رسانی در این عرصه به تولید علم ، ثروت و جنبش نرم افزاری و بهینه سازی صنعت کمک کنند .
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : امروز به میزان ذخایرنفت و گاز در بخش ساختمان و ابنیه ثروت داریم ، یکی از شاخص ها و عواملی که سرمایه و دارایی ها ی یک کشور را سنجش می کنند ساختمان های آن است و ما معادل این ذخایر ،سرمایه های ساختمانی داریم که بجاست از آن استفاده بهینه کرده و ابتکارات و خلاقیت ها در این نوع نمایشگاه ها مطرح و انتقال داده شود.
هاشمی تصریح کرد : هر چه بتوانیم هزینه ها را در بعد ، زمان اجرا و بهر برداری منطقی تر کنیم می توانیم گامهای بهتری در این عرصه برداریم ، چیزی که یکی از نقاط ضعف اصلی ما در این صنعت است .
وی با ابراز تاسف گفت : زمان اجرای ما در بحث ساختمان طولانی و زمان بهره برداری نیز نسبت به استانداردهای بین المللی کوتاه است که این نوع فعالیت ها می تواند در ارتقا ، بهینه سازی و کیفی سازی موثر و مفید باشد ، یکی از راههای اصلی خروج ما از رکود و ایجاد رونق در کسب و کار توجه به موضوع صنعت ساختمان است .
هاشمی با تاکید بر اینکه به رغم وجود مشکلات و ایرادها ،مسئولان در دوره تحریم خوب عمل کردند افزود : باید از فرصت های پسا تحریم بهتر استفاده کنیم و در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل کارنامه ای را برای ارزیابی ارائه دهیم که مورد قبول ملت و رهبر معظم انقلاب باشد.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : مشکل اصلی و پیش نیاز ما قبل از بحث مالی و بودجه ای که بتوان از سرمایه ها به درستی استفاده کند بحث مدیریت است که در همه دولت ها وجود داشته و دارد ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی به درستی مدیریت و برنامه ریزی نمی کند و سرمایه های کشور به درستی استفاده نمی شود .
وی ابراز امیدواری کرد که نتایج این همایش ها و نمایشگاه ها به این موضوع منجر شود تا کسانی که به خواب رفته و یا خود را به خواب زده اند و سرمایه های کشور را نادیده می گیرند به سرمایه های عظیم ساختمان در کشور توجه کنند و نه اینکه آن را رها کرده و چشمشان به بخش کوچکی از فروش نفت باشد ، اقتصاد غیر دولتی و در تقدم آن اقتصاد تعاونی می تواند در این بخش پرچمداری کند و این حرکت را پیش ببرد.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش سه شنبه شب با حضور رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی ، دبیر کل اتاق تعاون ایران، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک ، رییس سازمان نظام کاردانی،قائم مقام وزیر راه و شهر سازی و جمعی از انبوه سازان و فعالان این عرصه فعالیت چهارروزه خود را آغاز کرد .
پس از افتتاح رسمی مسئولان حاضر در مراسم از بخش های مختلف نمایشگاه بازدید کردند.
این نمایشگاه تا 31 اردیبهشت ماه از ساعت 18 تا 22 پذیرای بازدید کنندگان است .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا