آمادگی لوله سازان فولادی برای انتقال خط لوله آب خلیج فارس به معدنی ها

آمادگی لوله سازان فولادی برای انتقال خط لوله آب خلیج فارس به معدنی ها

لوله سازان فولادی اعلام کردند :در راستای اقتصاد مقاومتی ،دستور رئیس جمهور را ۱۲ ماهه عملیاتی می کنیم.

 

دکترحسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سفر به استان کرمان به مردم این استان قول داد دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را جهت آبرسانی به این منطقه خواهد کرد.
بدنبال این قول ریاست محترم جمهوری ، کاوه دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی کشور به خبرنگار ما گفت: لوله سازان فولادی  کشور آماده اجرای دستور ریاست جمهوری ظرف ۱۲ ماه هستند .
کاوه گفت : صنعت لوله و پروفیل فولادی کشور آماده است با استفاده ار توان تولید لوله‌هایی قطور فولادی خود تمامی خطوط انتقال مورد نظر ریاست محترم جمهوری را با عزم جهادی با اقدام و عمل فوری ۱۲ ماهه  انجام دهد
وی تاکید کرد از صدها کارخانه تولید لوله در کشور  بیش از ۱۵ کارخانه تولیدکننده  لوله فولادی قطور جهت خطوط انتقال نفت و گاز و آب در کشور با پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات روز دنیا وجود که متاسفانه با کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت فعال هستند و براحتی می توانند سالیانه هزاران کیلومتر خطوط لوله انتقال، تولید و حتی در سراسر کشور  نصب و اجرا کنند .
کاوه در پاسخ به این سوال که مواد اولیه برای اجرای  این خطوط  آب رسانی  از کجا تامین خواهد شد گفت :
هماکنون فولاد سازان و ورق سازان اعلام کرده اند که دپو فولاد دارند و از طرف دیگر ما لوله سازان هم ۸۰ درصدظرفیت خالی داریم و وزارت نیرو و آبفا هم بیش از هزاران کیلومتر خطوط لوله آبرسانی برای سراسر کشور تعریف کرده و پرداخت وجه آن را هم نقدی و هم به صورت BOOو BOTتضمین می کنند و بحمدالله رئیس جمهور محترم هم دستور شروع به کار داده اند پس در سال اقتصاد مقاومتی هر گونه بی عملی و عدم اقدام برای ایجاد شاهراه های حیاتی آبرسانی ؛ گناه نابخشودنی خواهد بود .
دبیر این سندیکای کشوری تاکید کرد:الان که در دوران رکود قرار داریم  دولت محترم  با اعلام دستور به کار  ازاین ظرفیت های خفته جهت آبرسانی به کشور تشنه  آب استفاده  کند، تا هم این اقدام استراتژیک و حیاتی سریعتر عملیاتی شود و هم دپو های فولادی و تولیدات آینده  مصرف و صدها کارخانه پایین دستی  هم به جای تعدیل نیرو شروع به کار کنند .
شایان ذکر است بعلت عدم تزریق منابع مناسب طرح انتقال آب از خلیج فارس به معادن چادر ملو و گل گهر و مس سرچشمه نیز از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است که به نظر می رسد با عملیاتی شدن این پیشنهاد سندیکا در دولت گره آن پروژه های ملی نیز باز شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا