با محور نیروگاه سازی؛

دور جدید مذاکرات برقی ایران- کرواسی آغاز شد

دور جدید مذاکرات برقی ایران- کرواسی آغاز شد

همزمان با سفر رئیس جمهور کرواسی به تهران، دور جدید مذاکرات ایران و کرواسی به منظور توسعه همکاری‌ها در صنایع برق و انرژی و ساخت نیروگاه آغاز شد.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا دائمی امروز در دیدار و گفتگو با «ماریو آنتونیچ» معاون وزیر کارآفرینی و صنایع کرواسی با بیان اینکه بعد از برجام زمینه انجام پروژه‌های مشترک بین شرکت‌های ایرانی و خارجی به‌طور گسترده فراهم شده است، گفت: همکاری‌های مشترک فنی بین شرکت‌های ایرانی و کرواسی و اجرای پروژه‌های بزرگ در صنعت آب و برق و فاضلاب می‌تواند در سایر کشورها هم ادامه یابد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با اعلام اینکه هم ‌اکنون ایران با تمام کشورهای همسایه مبادله برقی داشته و به بسیاری از کشورهای جهان خدمات فنی و تجهیزات مهندسی صادر می‌کند، تصریح کرد: ایران دارای منابع سرشار گاز بوده و ظرفیت‌های فراوانی برای تولید برق از طریق نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، توربین‌های گازی، انرژی‌های تجدید پذیر در بخش خورشیدی، بادی و ژئوترمال در کشور وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنوع زیادی برای همکاری بین شرکت‌های ایرانی و کرواسی وجود دارد، اظهار داشت: در گذشته نیز برخی شرکت‌های کرواسی با وزارت نیرو ارتباط کاری داشته‌اند که سابقه تعدادی از این شرکت‌ها به بیش از ۴۰ سال می‌رسد.

«ماریو آنتونیچ» معاون وزیر کارآفرینی و صنایع کرواسی هم در این دیدار با بیان اینکه کرواسی کشور کوچکی است، ولی دارای تجربیات و تکنولوژی‌هایی بوده که می‌تواند با همکاری شرکت‌های ایرانی شکوفا شده و آینده اقتصادی خوبی را برای دو کشور رقم بزند، گفت: ایران یکی از بزرگ‌ترین پتانسیل‌های همکاری با کرواسی در زمینه انرژی است.

این مقام کروات با اعلام اینکه شرکت‌های خصوصی کرواسی، ‌ تمایل دارند در زمینه‌های برق، انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی بادی، آب، فاضلاب، نفت، گاز، بازیافت زباله، ساخت و ساز، راه‌سازی، ذخیره‌سازی نفت و گاز و پتروشیمی با ایران همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مسیر برای توسعه همکاری های دو کشور در صنایع برق و انرژی هموار شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا