معاون وزیر صنعت: بیش از یک هزار واحد صنعتی وارد چرخه کار می شوند

معاون وزیر صنعت: بیش از یک هزار واحد صنعتی وارد چرخه کار می شوند

ایلام - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد: بیش از یک هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و غیر فعال امسال در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحقق اقتصاد مقاومتی دوباره فعال و وارد چرخه کار می شوند.

علی یزدانی روز سه شنبه در ایلام به خبرنگار ایرنا گفت: این واحدهای تولیدی در ردیف واحدهای کوچک و متوسط در شهرک ها و نواحی صنعتی مناطق مختلف کشور قرار دارند.
وی اظهار کرد: برنامه شناسایی این واحدها به کمک مدیران استانی بخش صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است و تا پایان سال جاری همه آنها فعال می شوند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: مقام معظم رهبری به دنبال دریافت گزارشی از آمار بالای واحدهای تولیدی تعطیل و غیرفعال در کشور دستور پیگیری صادر فرمودند و با توجه به اینکه صنایع کوچک و متوسط نقش بسزایی در اشتغال و تحرک اقتصادی به ویژه طبقات پایین جامعه دارد دولت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عزم جدی دارد که برای رونق و برداشتن موانع تولید در حوزه صنعت کشور وارد عمل شود.
یزدانی اظهار کرد: دولت یازدهم مشوق های جدید و بی نظیری برای کمک به توسعه صنعت کشور و رفع موانع و مشکلات تولید در نظرگرفته که احیا واحدهای غیرفعال و رشد تولید و اشتغال از جمله آنهاست.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دغدغه های مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی وظیفه دولت را برای تحقق این مقوله در کشور سنگین کرده ،بنابراین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری راه اندازی شده تا با ستادها و کمیته های زیرمجموعه خود در استان ها موانع تولید و توسعه بخش صنعت را مرتفع کند.
وی یاد آور شد: به منظور آشنایی با مشکلات و رونق حوزه صنعت و نیز بررسی موانع و راهکارهای اجرایی تحقق اقتصاد مقاومتی و تبیین مشوق های حوزه صنایع کوچک و متوسط امسال تاکنون به 17 استان کشور سفر کرده و در نشست ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان ها وضعیت صنعت کشور در شهرک ها و نواحی صنعتی تشریح شده است.
یزدانی اعتبار امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی را 14 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این بودجه از محل منابع داخلی این سازمان تامین شده است.
معاون وزیر صنعت افزود: 60 درصد از این اعتبار برای توسعه زیربناها و ساخت و ساز در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور هزینه می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا