گزارش روز؛

لیدری بازار با گروه های پالایشگاهی و فلزی و معدنی

لیدری بازار با گروه های پالایشگاهی و فلزی و معدنی

با رشد قیمت های جهانی نفت همانطور که قبلا پیش بینی شده بود شاهد افزایش تقاضا و مثبت شدن نمادهای گروه های پالایشگاهی و پتروشیمی بودیم تا جایی که نمادهای شراز، شبندر و شاوان با صف خرید به کار خود پایان دادند در صورت تثبیت و ادامه رشد قیمت نفت، معاملات مثبت و صعود گروه های مذکور می تواند با شتاب بیشتری دنبال شود.

 

در شروع بازار افزایش تقاضا در گروه خودرویی محسوس بود اما با گذشت زمان دادوستدهای گروه خودرویی به لاک دفاعی فرو رفت و در نهایت مجددا معاملاتی فرسایشی و منفی را تجربه کردند در این میان نماد خمحور بعد از مجمع عادی سالانه و تقسیم سود با رشد حدود 20 درصدی و خرینگ با افت 8 درصدی به گردونه معاملات بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، علیرغم عرضه های پرحجم نماد پلاسک و رشد قیمتی سهم، همچنان شاهد صف خرید آن بودیم. درگروه لیزینگی و حمل و نقل با جهش نمادهای ولغدر و وایران و صف خرید آنها، ادامه صف خرید پرحجم نمادهای حتاید و حفارس، معاملات مثبت نمادهای توریل و حپترو و توقف نماد حسینا برای اعلام تعدیل منفی 38 درصدی مواجه شدیم. شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا به دلیل افزایش 2 درصدی مبلغ فروش در مقابل افزایش 13 درصدی بهای تمام شده، افزایش 78 درصدی هزینه های عمومی و اداری موجب شد طی گزارش 12 ماه 94 با تعدیل منفی 38 درصدی متوقف و تنها 62 درصد بودجه را پوشش دهد و عملا در سه ماه آخر سال زیانده بوده و در نهایت مبلغ 2,908 ریال سود محقق کند. شرکت صنایع ریخته گری ایران به علت کاهش 34 درصدی مبلغ فروش در مقابل کاهش 32 درصدی بهای تمام شده، افزایش 101 درصدی هزینه های مالی و اداری با کاهش 51 درصدی سود اما پوشش 566 درصدی بودجه طی گزارش 12 ماه 94 مواجه شود و مبلغ 17 ریال سود محقق کند. در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای شبندر و شپنا با رشد 312.43 واحدی به ارتفاع 76,292.90  واحدی رسید که در این میان نمادهای خودرو و حکشتی بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

گروه های بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا مثبت و پرتقاضا و گروه منفعل بانکی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند در این بین معاملات پرحجم و مثبت نمادهای وساپا، ودی و واتی نمایان تر بودند و نماد سرمایه گذاری سبحان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام متوقف شد.

با رشد قیمت های جهانی نفت همانطور که قبلا پیش بینی شده بود شاهد افزایش تقاضا و مثبت شدن نمادهای گروه های پالایشگاهی و پتروشیمی بودیم تا جایی که نمادهای شراز، شبندر و شاوان با صف خرید به کار خود پایان دادند در صورت تثبیت و ادامه رشد قیمت نفت، معاملات مثبت و صعود گروه های مذکور می تواند با شتاب بیشتری دنبال شود. در این میان افزایش قیمت اتان مصرفی واحدهای پتروشیمی همچون مارون و جم از سوی وزارت نفت و بالاتر از کشورهایی همچون آمریکا و عربستان جای تامل دارد و موجب کاهش قابل توجه سود شرکت های مذکور خواهد شد.

گروه های فلزی و معدنی که همچنان جزو گروه های پرتقاضای بازار امروز بودند و نمادهای فلوله، فولاژ، فزرین و کنور صف خرید و نماد پرحاشیه ذوب بعداز شروعی منفی مثبت شد و تا مرز صف خرید شدن نیز پیش رفت. نماد معادن منگنز ایران به علت کاهش براورد 30 درصدی مبلغ فروش نسبت به پیش بینی قبلی با زیان 48 ریالی طی گزارش 12 ماه 94 مواجه شد و متوقف شد این این در حالی بود که شرکت در آخرین پیش بینی سال 94 مبلغ 62 ریال سود هر سهم برآورد کرده بود.

بجز نمادهای تپمپی، فجام، تمحرکه و بکام که منفی بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند.

در گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک که اکثرا مثبت دنبال شدند، صف خرید و دادوستدهای مثبت نمادهای کرمان، ثنوسا، سفارس، وساخت و کترام نمایان تر بود. در پایان معاملات نماد شرکت های صنایع خاک چینی ایران، سیمان بجنورد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی و سیمان شمال جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص اصلاح اساسنامه متوقف خواهند شد.

شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا به علت افزایش 22 درصدی مبلغ فروش، افزایش 245 درصدی سایر درآمد های عملیاتی با افزایش 17 درصدی سود طی گزارش12  ماهه منتهی به29 اسفند 94 مواجه شد و مبلغ 715 ریال سود محقق کرد. نمادهای شرکت داروسازی سبحان انکولوژی و شرکت پخش البرز جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام متوقف می شود. معاملات جذاب و هیجانی در نماد چکاپا همچنان ادامه داشت با توجه به جابجایی اکثر سهامداران عرضه اولیه و وجود خریدار پرقدرت به نظر روند صعودی آن ادامه خواهد داشت. با توجه به خبر آتش سوزی در محوطه ی باگاس نیشکر کارخانه ی کاغذ پارس، پوشش بیمه ای موجودی مواد و کالای این شرکت باید مورد توجه باشد. ‌مطابق آخرین صورت های مالی شرکت به تاریخ 30 آبان 94 موجودی مواد و کالا تا سقف 21.9 میلیارد تومان تحت پوشش بیمه بوده است و موجودی انبار در آن تاریخ 19 میلیارد تومان گزارش شده است و احتمالا اثر منفی بسیار اندکی خواهد داشت.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش  بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا