رشد بازار ادامه‌دار شد؛

نمادهای بزرگ شاخص را مثبت کردند

نمادهای بزرگ شاخص را مثبت کردند

در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص بورس با رشدی 312 واحدی، کانال 76 هزار واحد را باز پس گرفت.



در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص بورس با رشدی 312 واحدی، کانال 76 هزار واحد را باز پس گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه معاملات امروز شاخص کل 312 واحد بالا رفت و به 76هزار و 292 واحد رسید.

در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 303 میلیارد در 72 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در معاملات امروز همه شاخص های منتخب بورسی رشد را ثبت کردند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 310 و 139 واحد صعود کردند و به ارقام 53 هزار و 305 واحد و 167 هزار و 306 واحد رسیدند.

نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، چادرملو، گل گهر و پالایش نفت تبریز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که ایران خودرو و کشتیرانی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

در بازار امروز گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای تولید محور خودرو، تولیدی مهرام، کاشی پارس، رادیاتور ایران، تایدواتر خاورمیانه، بیمه دانا و لامپ پارس شهاب بود.

در مقابل نمادهای رینگ سازی مشهد، سایپا آذین، سرمایه گذاری اعتبار ایران، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، کنتورسازی ایران، محورسازان ایران خودرو و صنایع خاک چینی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در بازار روزی که گذشت نماد معامله بلوکی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، اوراق مشارکت ملی نفت، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و سهام تایدواتر خاورمیانه بیشترین تقاضا را داشتند.

در مقابل سهام سایپا آذین، کنتورسازی ایران، صنایع ریخته گری ایران، داروسازی فارابی، اوراق مشارکت سایپا، جام دارو و صنایع شیمیایی سینا با بیشترین عرضه ها مواجه بودند.

در پایان معاملات امروز زامیاد با معامله 62 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و پالایش نفت اصفهان با معامله بلوکی 166 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا