مدیرعامل سابق بانک ملی خبر داد؛

نرخ سود بانکی ۱۵ درصد می شود

نرخ سود بانکی ۱۵ درصد می شود

مدیرعامل سابق بانک ملی از برنامه نظام بانکی برای کاهش نرخ سود بانکی تا ۲ هفته آینده خبر داد و گفت: نرخ ۱۵درصد برای سود بانکی در حال حاضر نرخی معقول است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عبدالناصر همتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش که آیا رقابت مخرب بانک‌ها در زمینه سود بانکی برطرف شده است، اظهار داشت: رقابت مخرب بانک‌ها خیلی کمتر از قبل شده است. ان‌شاءالله سود تسهیلات و سپرده‌ها با قاطعیت از سوی بانک‌ها کم شود.

وی درباره ابزار نظارتی که موجب توقف رقابت‌های سودی بانک‌ها شد، تصریح کرد: بانک مرکزی این دفعه تذکرات جدی به بانک‌های متخلف داد که همین امر موجب توقف تخلفات برخی بانک‌ها شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر "قبلاً اعلام کرده بودید نرخ سود بانکی اردیبهشت ماه احتمالاً کاهش پیدا می‌کند، آیا بانک‌ها برنامه‌ای در این زمینه دارند؟" گفت: هم‌اکنون زمان مناسبی برای تصمیم گیری درباره تغییر مجدد نرخ سود بانکی است هرچند قرار بود ۲ هفته آینده در این خصوص از سوی بانک‌ها تصمیم گیری شود.

مدیرعامل سابق بانک ملی با تأکید بر اینکه نرخ سود بانکی حتماً باید کاهش یابد این نکته را متذکر شد که سودهای فعلی دیگر توجیه اقتصادی ندارد و در پاسخ به اینکه آیا نرخ سود ۱۶ درصد خواهد شد، گفت: به‌نظر بنده تا ۱۵ درصد جا دارد که سود سپرده‌های یک‌ساله کاهش یابد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا