معاون وزیر صنعت: واحدهای تولیدی تعطیل، فعال می شوند

معاون وزیر صنعت: واحدهای تولیدی تعطیل، فعال می شوند

ایلام - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی کشور با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و سیاست های وزارتخانه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، احیا و وارد چرخه کار می شوند.

علی یزدانی روز سه شنبه در نشست ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان ایلام اظهار کرد: مشوق های جدید سال جاری با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مقوله اقتصاد مقاومتی در کنار اهتمام وزارت صنعت، معدن و تجارت و پیگیرهای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افق های روشنی پیش روی توسعه صنعت کشور قرار می دهد.
وی یادآور شد: 37 هزار و 148 واحد صنعتی و تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که هفت هزار و 78 واحد تعطیل و غیرفعال است که بر پایه برنامه ریزی ها مشوق های مناسبی برای آنها در نظر گرفته شده تا دوباره فعال و آغاز به کار می کنند.
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: برای فعال سازی دوباره این واحدهای صنعتی برنامه ریزی لازم انجام شده که به همین منظور کمیته ای در زیر مجموعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استاندار هر استان دایر شده است.
یزدانی ادامه داد: به هدف رونق تولید و رفع موانع و مشکلات سد راه توسعه صنعت کشور بدنبال تاکید مقام معظم رهبری و رویکردهای دولت در مقوله اقتصاد مقاومتی به تازگی ستادی با عنوان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد که ستادهای ملی تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استاندار به همراه کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید به دبیری رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زیرمجموعه آن به شمار می رود.
وی گفت: این مجموعه همه در راستای رفع موانع پیش روی صنعت کشور و کمک به توسعه و رونق صنعتی استان های مختلف راهکارهای لازم و اجرایی را در ارائه می دهند.
یزدانی افزود: بر اساس آمارهای اردیبهشت جاری 87 هزار و 917 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری در کشور وجود دارد که 80 هزار و 81 واحد از آنها صنایع کوچک و چهار هزار و 356 واحد متوسط و بقیه نیز صنایع بزرگ است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از 92 درصد مجموعه صنعت کشور را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می دهد که 37 هزار و 148 واحد از آنها به عنوان صنایع کوچک و 34 هزار و 557 واحد صنایع متوسط در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارد.
وی اظهار کرد: شش هزار و 662 واحد صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور متوقف و تعطیل است که با توجه به حساسیت مقام معظم رهبری بدلیل آمار بالای آنها و رویکردهای جدید دولت یازدهم به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت مشوق های خوبی برای فعال شدن و احیا دوباره آنها در نظر گرفته شده است.
یزدانی یادآور شد: یک هزار و 99 صنعتی غیرفعال به سبب مشکلات گوناگون و ناتوانی در ایفای تعهد و نیز نداشتن توجیه اقتصادی، نبود بازار مناسب، مشکل مدیریتی و نقدینگی از سوی بانک های عامل تملک شده که 27 واحد تولیدی از آنها معادل 2.4 درصد مربوط به استان ایلام است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت های صنعتی ایران گفت: استان ایلام دارای 599 واحد صنعتی و تولیدی است که 589 واحد از آنها را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: 220 واحد صنعتی از مجموع واحدهای تولیدی استان ایلام غیرفعال و تعطیل است که بر اساس مشوق های جدید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برنامه ریزی لازم برای بازگشت آنها به چرخه کار و تولید انجام خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: 99 هزار و 840 طرح صنعتی اکنون در مناطق کشور در حال ساخت است که از این تعداد 29 هزار و 799 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارد.
یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به منظور تبیین مشوق های جدید وزارت و تاکید مقام معظم رهبری در مقوله اقتصاد مقاومتی و فعال سازی واحدهای تعطیل در نشست ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان ایلام حاضر شد و در جمع اعضا سخنرانی کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا