مديرعامل شركت توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد:

صادرات فولاد هدف اول ما است

صادرات فولاد هدف اول ما است

گروه صنایع معدنی >فولاد - فعاليت در صنايع پايين دستي و بالادستي فولاد از جمله حضور در بخش معدن و صنايع معدني و حضور در بازارهاي صادراتي فولاد جزو اولويت ها و برنامه شرکت توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد در سال جاري است.

به گزارش ماین نیوز، غلامرضا موذني، مديرعامل شرکت توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد با اشاره به اثرات مثبت تاسيس شرکت نفت ميلاد بر وضعيت شرکت توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد اظهار داشت: هدف از تشکيل و تاسيس شرکت توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد، فعاليت بازرگاني در حوزه محصولات فولادي بود و به همين دليل موسسان اين شرکت عمدتا از اعضاي اتحاديه ها،تعاوني ها و توزيع کنندگان محصولات فولادي در کشور هستند.

با شروع رکود حاکم بر بازار فولاد از اواسط سال 1393 عملافعاليت در اين حوزه به نفع شرکت نبوده و منافع سهامداران در صورت تداوم خريد و فروش و فعاليت بازرگاني در اين حوزه با خطراتي مواجه مي شد.

وي افزود: در جلسات هيات مديره بحث فعاليت در ساير حوزه هاي صنعت مطرح و به تصويب رسيد و باتوجه به تجربياتي که در زمينه توليد فرآورده هاي نفتي و پتروشيمي در شرکت وجود داشت پيشنهاد تاسيس شرکت نفت ميلاد پارس مطرح و پس از بررسي تمامي جوانب امر و با رعايت صرف و صلاح و منافع سهامداران شرکت، هيات مديره تصميم به راه اندازي اين شرکت بر پايه دانش بومي و استفاده از متخصصان داخلي و دانشگاهي گرفت تا به نوعي بتواند عدم فعاليت و تحرک در حوزه محصولات فولادي را جبران کند.
مديرعامل شرکت توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد ادامه داد: نفت ميلاد پارس اولين توليدکننده روغن رابر با PCA زير 3 درصد در ايران است. اين محصول در صنايع لاستيک و تاير مورد استفاده قرار مي گيرد و بازار خوبي در کشورهاي آسياي شرقي، اروپا و هند براي صادرات وجود دارد. روغن رابر سبز مطابق با استانداردهاي روز اروپا و محصولي دوستدار محيط زيست بوده و به همين دليل استقبال زيادي از آن شده است.
وي تصريح کرد: در حال حاضر براي فروش و صادرات اين محصول قراردادهايي منعقد شده و برخي کشورهاي آسيايي مثل چين، هند، کره و اندونزي از متقاضيان خريد اين محصول هستند البته مجموعه نفت ميلاد پارس محصولات ديگري نيز توليد مي کند که بازار داخلي دارد. علاوه بر اين خط توليد محصول CBFS نيز به تازگي افتتاح و به بهره برداري رسيده، CBFS خوراک صنايع دوده سازي است.
موذني درخصوص ويژگي هاي اساسي شرکت نفت ميلاد پارس بر وضعيت سهام شرکت توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد گفت: نفت ميلاد پارس در نيمه دوم سال گذشته به طور رسمي افتتاح شده و هنوز اطلاعات مالي اين شرکت در اختيار فعالان بازار سرمايه براي تصميم گيري و خريد سهم شرکت توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد قرار نگرفته است، اما با توجه به توضيحاتي که در مجامع و ساير جلسات به سهامداران شرکت در اين خصوص داده شده، نظر سهامداران شرکت جلب شده و سهم خود را در بازار حفظ کرده اند.
نايب رئيس هيات مديره شرکت نفت ميلاد پارس افزود: البته ما به اين موضوع خيلي اميدواريم، نفت ميلاد پارس يک شرکت دانش بنيان با فرمول منحصر به فرد است که در حال حاضر در کشور در اختيار مجموعه نفت ميلاد است. روغن رابر سبز توليدي نفت ميلاد پارس از بازار صادراتي قابل توجهي برخوردار است و فروش اين محصولات مي تواند سود خوبي براي شرکت توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد داشته باشد.
وي درخصوص برنامه هاي سال جاري براي شرکت توسعه بازرگاني آهن و فولاد تصريح کرد: توسعه فعاليت هاي شرکت در حوزه صنعت فولاد فلسفه وجودي و هدف از تشکيل شرکت بوده است. قصد داريم دامنه فعاليت شرکت را در حوزه فولاد تعميم دهيم، فعاليت در صنايع پايين دستي و بالادستي فولاد از جمله حضور در بخش معدن و صنايع معدني و حضور در بازارهاي صادراتي فولاد جزو اولويت ها و برنامه شرکت در سال جاري است. با توجه به پيش بيني ها براي رونق بورس در سال جاري حضور پررنگ و فعال تر شرکت ارزش آفرينان ميلاد در بورس و بازار سرمايه نيز در دستور کار شرکت قرار دارد.
موذني درخصوص ورود شرکت توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد به بازار اصلي فرابورس خاطرنشان کرد: با تاسيس و راه اندازي شرکت توليدي نفت ميلاد پارس مهم ترين و اصلي ترين گام را براي ورود به بازار اصلي فرابورس برداشته ايم، بر همين اساس اقدامات و مذاکرات لازم با سازمان بورس در جهت انتقال نماد معاملاتي «بميلا» به بازار اصلي فرابورس انجام شده و اميدواريم با موافقت سازمان اين امر تا پايان سال 95 عملي شود، چرا که اين موضوع براي گروه توسعه بازرگاني فولاد و آهن ميلاد بسيار حائز اهميت است و قطعا پيگيري هاي لازم را در اين خصوص انجام خواهيم داد.
نايب رئيس هيات مديره شرکت نفت ميلاد پارس همچنين درخصوص حضور سبز شرکت نفت ميلاد پارس در بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي اظهار داشت: اين مهم فرصت مغتنمي براي شرکت نفت ميلاد پارس به عنوان تخصصي ترين توليد کننده انواع روغن هاي فرآيند لاستيک و تنها توليدکننده روغن هاي فرآيند لاستيک سبز (دوستدار محيط زيست) در خاورميانه بود تا نسبت به ارائه دستاوردهاي منحصر به فرد خود اقدام کند و گام موثري در ارتقاي کيفيت محصولات توليدي در کشور به سوي داشتن محيط زيستي سالم و سبز بردارد. به گفته وي، ماحصل 4 روز شرکت در نمايشگاه تخصصي مذکور، انجام بيش از 50 جلسه تخصصي و عمومي با شرکت هاي توليدي، بازرگاني، کارگزاري هاي فروش، عاملان فروش و... شده و بيش از 2000 نفر نيز از غرفه شرکت نفت ميلاد پارس بازديد کردند.

موذني افزود: در اين نمايشگاه ضمن انعقاد قراردادهاي بلند و کوتاه مدت کاري، جلسات تخصصي همفکري درخصوص ارتقاي سطح کيفي محصولات توليدي در صنايع مختلف توليد کننده روغن هاي صنعتي در جهت دستيابي به استانداردهاي جهاني برگزار شد. همچنين مديران ارشد شرکت نفت ميلاد پارس ضمن بازديد از بيش از 200 شرکت داخلي و خارجي به بحث و تبادل نظر درخصوص چگونگي فروش محصولات و خريد مواد اوليه و تهيه تجهيزات آزمايشگاهي و توليدي پرداختند.

وي خاطرنشان کرد: همچنين عملکرد مالي 3 ماهه پاياني سال 94 بهتر از 9 ماهه آن بود، اما هنوز هم نسبت به بودجه اعلام شده براي اين سال انحراف وجود دارد که علت عمده اين انحراف راه اندازي پروژه هاي جديد شرکت و رکود حاکم بر بازار فولاد و آهن است، اما براي سال مالي جاري با توجه به تمامي موارد ذکر شده قطعا عملکرد بهتري رقم خواهد خورد و شاهد رشد سودآوري «بميلا» خواهيم بود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا