کاهش مصرف چین عمده‌ترین دلیل کاهش بهای نفت

کاهش مصرف چین عمده‌ترین دلیل کاهش بهای نفت

نیکول فریدمن/گزارشگر

روز دوشنبه بهای نفت به دنبال نگرانی‌ها درباره ضعف رشد اقتصادی چین و تداوم رشد در تولید جهانی سقوط کرد.

عمده‌ترین نگرانی بخش انرژی در رابطه با کاهش مصرف چین است. بر اساس آمار به دست آمده از بارکلیز رشد تقاضای نفت چین در طول سال تا ماه سپتامبر 2.1 درصد ضعیف‌تر شده‌است

طی یک سال گذشته از آنجا که عرضه از تقاضا پیشی گرفته‌است و تولیدکنندگان از روسیه گرفته تا عربستان سعودی بیشترین میزان نفت را تولید و  روانه بازارهای جهانی کرده‌اند قیمت نفت به طور ناگهانی سقوط کرده‌است. سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) طی ماه‌های گذشته تولید خود را به بالاترین حد ممکن رسانده‌است و بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که در گزارش هفته آینده اوپک این میزان افزایش بیشتری داشته باشد.

بوجاران اسکیلدراپ تحلیل‌گر بازار اس‌ای‌بی می‌گوید: «امروز با آمار بازار خرسی در چین، افزایش صادرات نفت خام روسیه و افزایش تولید اوپک مواجه هستیم که همه اینها باعث کاهش قیمت نفت می‌شود.»

البته قیمت به محدوده خاصی رسیده‌است و به نظر می‌رسد مازاد عرضه به سطحی رسیده که قیمت خود را با آن تطبیق داده‌است.

قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی به 46.14 دلار در ازای هر بشکه و قیمت نفت برنت حوزه دریای شمال به 48.79 دلار در ازای هر بشکه رسیده‌است و مدت‌هاست زیر 50 دلار باقی مانده‌است.

عمده‌ترین نگرانی بخش انرژی در رابطه با کاهش مصرف چین است. بر اساس آمار به دست آمده از بارکلیز رشد تقاضای نفت چین در طول سال تا ماه سپتامبر 2.1 درصد ضعیف‌تر شده‌است.

منبع: وال‌استریت ژورنال

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا