مدیر عامل کارگزاری بانک سامان پیش بینی کرد؛

سال 95، سال فراموش نشدنی بازار سرمایه

سال 95، سال فراموش نشدنی بازار سرمایه

بازار سال 95 به مراتب شرایط بهتری را نسبت به سال گذشته خواهد داشت و معتقدم امسال می تواند یکی از سال های فراموش نشدنی بازار سرمایه باشد.

 

بازار سرمایه بازاری است که با پول سرو کار دارد و از آنجایی که ترس ویژگی بارز نقدینگی است به محض احساس خطر سرمایه ها از بازار خارج می شوند، این خصیصه باعث شده است پیش بینی بازار سهام سخت شود.

حمیدرضا مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در خصوص روند بازار سهام با تاکید بر غیر قابل پیش بینی بودن بازار گفت: ار آنجایی که پول ترسوست و با احساس خطر فرار می کند، نمی توان روند بازار را به طور قطع پیش بینی کرد.

وی با تاکید بر اینکه هرچند بازار سال 95 به مراتب شرایط بهتری را نسبت به سال گذشته خواهد داشت، افزود: معتقدم امسال می تواند یکی از سال های فراموش نشدنی بازار سرمایه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه به خبرهای خوبی که آرام آرام در حال انتشار است، اشاره کرد و افزود: تلاش سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار سهام ایران یک اتفاق بسیار مثبت است که می تواند بازار را متحول کند.

مهرآور همچنین به رفع تحریم ها و گشایش های اقتصادی اشاره کرد و گفت: هرچند آثار عملی رفع تحریم ها به زمان نیاز دارد اما خبرهای خوش پیرامون این اتفاق همیشه برای بازار مهم و تاثیر گذار بوده است.

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در خصوص نقش بازار سرمایه در تحقق عملیاتی اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از مهمترین مشکلات اقتصاد کشور ما تامین مالی است.

وی با تاکید بر اینکه این روزها بازار سرمایه کشور ما به جایی رسیده که می توان آنرا با مقیاس های بین المللی بررسی کرد، افزود: در سالهای اخیر ابزارهای مالی متنوعی در بازارسهام عرضه شده و مورد داد و ستد قرار می گیرد.

وی به توسعه قابل توجه بازار بدهی اشاره کرد و ادامه داد: بازار بدهی می تواند نقش مؤثر و پر رنگی در تامین مالی اقتصاد کشور داشته باشد.

مهرآور به انتشار موفق اوراق بدهی توسط دولت در سال جاری اشاره کرد و گفت: دولت می تواند به واسطه حضور در این بازار و انتشار چنین اوراقی بدهی های خود را به پیمانکاران و صنعتگران پرداخت کند و این اتفاق می تواند باعث تزریق نقدینگی به بنگاه های تولیدی کشور شده و دنبال آن افزایش حاشیه سود و رشد قیمت سهام را در پی داشته باشد و این زنجیره در نهایت به رونق بازار سرمایه می انجامد.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در ادامه توصیه هایی به سهامداران خرد بازار سرمایه کرد و گفت: این روزها بازار شایعات و خبرهای غیر رسمی در شبکه های مجازی بسیار داغ شده است، بنابراین به سهامداران توصیه می شود به این خبرها توجهی نکنند و برای خرید سهام با کارشناسان خبره بازار مشورت کنند. در صورتی که تازه وارد و غیر حرفه ای هستند و از دانش مالی کافی برخوردار نیستند از هیجان و خرید و فروش های غیر منطقی بپرهیزند و از طریق صندوق های سرمایه گذاری در این بازار سهامداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه این صندوق های توسط گروه های کارشناسی خبره مدیریت می شوند، گفت: با ورود به این صندوق ها ریسک سرمایه گذاری در بازار سهام کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: با توجه به خبر و اتفاق های خوب پیش رو، سال جاری برای بازار سرمایه سال بسیار خوبی باشد و این بازار از بازارهای رقیب و موازی خود پیشی خواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا