آزادی تجهیزات بلوکه شده پتروشیمی‌های ایران در آلمان

آزادی تجهیزات بلوکه شده پتروشیمی‌های ایران در آلمان

مدیر طرح‌های شرکت ملی پتروشیمی گفت: همکاری‌های خوبی درباره آزاد شدن تجهیزات بلوکه شده پتروشیمی‌های ایران انجام شده و زیمنس همه تجهیزات پتروشیمی‌های ایرانی را آزاد کرده است.

مرضیه شافعی ، اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌هایی که برای سرمایه‌گذاری به ایران مراجعه می‌کنند تنها به دنبال جمع‌آوری اطلاعات هستند که در کجا نیاز به سرمایه‌گذاری وجود دارد و کجا می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند،اما هنوز هیچ چیز درباره سرمایه گذاری آنها مشخص نشده است.

وی افزود: آنها در هیچ حوزه‌ای علاقه‌مندی خود را ابراز نکردند و ما تنها با آنها تبادل اطلاعات کردیم.

مدیر طرح‌های شرکت ملی پتروشیمی در پاسخ به پرسش دیگر فارس تصریح کرد: همکاری‌های خیلی خوبی درباره آزاد کردن تجهیزات پتروشیمی‌های ایرانی که در آلمان و دیگر کشورها بلوکه شده انجام شده است. زیمنس همه تجهیزات ما را آزاد کرد و بقیه شرکت‌ها هم در این راستا عمل می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، پیش از این محمد حسن پیوندی خبرداده بود که ایران در مذاکره با آلمانی‌ها موضوع آزاد شدن تجهیزات بلوکه شده پتروشیمی‌های ایران در شرکت‌های آلمانی را مطرح کرده است.

بر این اساس شرکت‌های ایرانی در بسیاری موارد 85 درصد بهای این تجهیزات را پرداخته‌اند اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی این تجهیزات که ساخت آنها نیز به پایان رسیده است در انبارهای بزرگ سازنده خارجی بلوکه شده و به سمت ایران حمل نشده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا