افت تولید چین به پایان عرضه مازاد نفت در جهان کمک می کند

افت تولید چین به پایان عرضه مازاد نفت در جهان کمک می کند

اتکای پالایشگران چینی به میدانهای قدیمی این کشور سبب شده است با کاهش تولید این میدانها، عطش این پالایشگران به واردات نفت خام افزایش یابد.



به گزارش شبکه بلومبرگ، افت تولید نفت چین در کنار رشد چشمگیر تقاضای پالایشگران این کشور سبب شده است وضعیت عرضه مازاد نفت در بازارهای جهانی رو به بهبود بگذارد.
تولید نفت چین در ماه آوریل سال جاری میلادی، شدیدترین افت خود را از سال ٢٠١١ میلادی تا کنون تجربه کرد و به پایین ترین سطح خود در ١٤ ماه اخیر رسید.
با این همه، حجم فراوری نفت در پالایشگاههای این کشور به رقم بی سابقه ١٠ میلیون و ٤٣٠ هزار بشکه در روز رسید.
نیل بوریج، کارشناس مؤسسه سنفورد سی برنشتاین، گفت: افت تولید چین برای بازگشت توازن بازار کمک می کند و تأثیری مثبت بر قیمت نفت خواهد گذاشت.
وی افزود: بیش بینی می کنیم که افت تولید نفت چین سریعتر از برآوردها باشد و این مسئله، واردات این کشور را افزایش می دهد و درباره امنیت انرژی این کشور در بلند مدت، نگرانیهایی ایجاد می کند.
این کشور برای تأمین نیاز پالایشگاههای خود، به افزایش واردات نفت ادامه می دهد. این رقم در ماه آوریل سال جاری میلادی ٣,٢ درصد رشد ماهانه داشت و به رقم بی سابقه واردات این کشور در ماه فوریه سال جاری میلادی نزدیک شد.
یک کارشناس نفتی گفت: در پی افت شدید سرمایه گذاری، روند کاهش تولید نفت چین در ماههای آینده وخیمتر می شود؛ افت تولید چین در کنار کاهش تولید نفت شیل در آمریکا از یک سو و رکوردشکنی رشد تقاضای جهانی، به بازگشت توازن به بازار نفت در اواخر سال ٢٠١٦ میلادی کمک می کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا