۷۵درصد خط تولید واگن پارس تعطیل شد

۷۵درصد خط تولید واگن پارس تعطیل شد

مدیرعامل شرکت واگن پارس با تأکید بر واردات واگن‌های دست‌دوم باعث شده تا با ۲۵درصد ظرفیت فعالیت کنیم، گفت: شرکت‌های مسافری داخلی به‌دلیل ارزان بودن اقدام به واردات واگن‌های دست‌دوم می‌‌کنند.

 

محمدرضا مختاری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه قراردادهای جاری شرکت واگن پارس حدود 250 میلیارد تومان است اظهار کرد: 650 دستگاه واگن شامل 50 واگن مسافری و 600 واگن باری در قالب این قراردادها برای شرکتهای داخلی طرف قرارداد ساخته و تحویل می‌شود.
وی با بیان اینکه تحویل این واگنها بر اساس برنامه زمانبندی شده منوط به تزریق به‌موقع اعتبارات توسط شرکتهای سفارش‌دهنده است، تصریح کرد:‌ متأسفانه در حال حاضر این شرکت‌ها به‌دلیل نبود نقدینگی قادر به تزریق اعتبارات نیستند و به همین دلیل اجرای قراردادهای ریلی واگن پارس به تعویق افتاده است.
وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون تنها 25 درصد ظرفیت شرکت واگن پارس فعال است، مهم‌ترین دلیل این اتفاق را به‌هم‌ریختگی جو بازار به‌واسطه واردات واگنهای دست‌دوم اعلام کرد و گفت: به‌دلیل قیمت ارزان واگنهای دست‌دوم، شرکتهای مسافری این واگن‌ها را وارد می‌کنند و به‌ازای هر دستگاه بین 200 تا 300 میلیون تومان پرداخت می‌کنند،‌ در حالی که برای ساخت یک واگن نو در داخل باید 2.5 تا 3 میلیارد هزینه شود.
مدیرعامل واگن‌پارس در ادامه با اعلام "در تولید واگن‌های مسافری و باری به‌ترتیب 65 و 90 درصد خودکفا هستیم"، اضافه کرد:‌ واگن‌پارس سالانه ظرفیت تولید 100دستگاه واگن مسافری، 1000دستگاه واگن باری، 40دستگاه لکوموتیو و 70 دستگاه واگن مترو را دارد.
به‌گفته مختاری، 30درصد واگنهای مسافری و 50 درصد واگنهای باری در حال سیر در شبکه ریلی کشور ساخت شرکت واگن پارس بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا