خداحافظی سررسید اردیبهشت۹۵ با بازار آتی سکه

خداحافظی سررسید اردیبهشت۹۵ با بازار آتی سکه

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته شاهد خداحافظی سررسید اردیبهشت ماه بود.

 

دیروز بازیگران بازار آتی سکه شاهد نوسان قیمت ها بودند، به طوری که از ۵ سررسید فعال بازار، دو سررسید ابتدایی با روند نزولی، سررسید میانی ثابت و دو سررسید پایانی با رشد قیمت مواجه شد.
بر این اساس سررسید تیرماه با نرخ یک میلیون و ۴۰ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۰۶ درصدی را تجربه کرد، همچنین سکه تحویل شهریورماه با کاهش ۰/۰۱ درصدی به قیمت یک میلیون و ۵۴ هزار تومان رسید. این در شرایطی است که طی این روز قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۶۷ هزار تومان معامله شد و تغییری را نسبت به روز شنبه تجربه نکرد. سکه تحویل دی نیز با ۰/۲۱ درصد افزایش به قیمت یک میلیون و ۸۵ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و ۱۰۷ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۱۴ درصدی را تجربه کرد.
حجم معاملات آتی سكه دیروز در بورس كالای ایران به ۴هزار و ۷۲۲ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵۱۸ میلیارد ریال رسید.
از سویی در معاملات نقدی نیز روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی تحت‌تاثیر بازگشت قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت و با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۲۷ هزار تومان رسید. در دومین روزهفته، سکه معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرد که کاهشی هزار و ۵۰۰ تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. در ادامه روز،‌ سکه تحت‌تاثیر رشد قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت. با وجود این،‌ معامله‌گران سکه ترجیح دادند به شکل هیجانی وارد بازار نشوند و در انتظار باز شدن بازارهای جهانی در روز جاری باشند.
این در شرایطی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با افت قیمت نسبت به روز شنبه رو به رو شدند، به طوری که نیم سکه با قیمت ۵۳۲ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۸۶ هزار تومان به فروش رسید؛ سکه یک گرمی نیز در محدوده ۱۹۳ هزار تومان باقی ماند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا