سمت‌وسوی بازار طلا تا قبل از ماه رمضان

سمت‌وسوی بازار طلا تا قبل از ماه رمضان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است: بازار طلا و سکه در شرایط فعلی در ثبات به سر‌می‌برد و به نظر نمی‌رسد قیمت ها قیمت جهانی طلا و قیمت طلا در بازار داخل تغییر محسوسی داشته باشد.

 

حدود دو هفته گذشته شاهد آن بودیم که با بالا رفتن قیمت طلای جهانی، قیمت سکه بهار آزادی مرز یک میلیون و ۴۰ هزار تومان را شکست و رکوردشکنی جدیدی را به دست آورد، اما از دو هفته گذشته تاکنون قیمت‌ها تقریباً روندی نزولی را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون سکه بهار آزادی در حدود قیمت یک میلیون و ۲۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.
اما پیش‌بینی‌ها در رابطه با وضعیت این بازار چیست؟ با توجه به اینکه کمتر از یک ماه تا شروع ماه مبارک رمضان باقی است، آیا تغییری در بازار طلا و سکه به وجود خواهد آمد؟
محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در این باره گفت: مناسبت‌های مذهبی ممکن است که در میزان تقاضای بازار داخلی اثرگذار باشد و افزایش یا کاهشی را در آن ایجاد کند، اما معمولاً تاثیری بر قیمت طلا نمی‌گذارد.
او افزود: قیمت‌های جهانی مسیرهای خود را طی می‌کنند و ارتباطی با مناسبت‌ها و اعیاد ما ندارند، بنابراین با ورود به ماه رمضان تغییری در قیمت‌ها به وجود نمی‌آید، تنها می‌تواند مقداری سطح داد و ستدها را کاهش دهد و بازار با  رکود موقتی همراه شود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد:  تا دو هفته گذشته قیمت طلا در بازار جهانی صعودی بود، اما حدود دو هفته است که قیمت طلا مجدداً نزولی شده، به ویژه در هفته گذشته که قیمت جهانی طلا ۱۵ دلار کاهش داشته است.
کشتی‌آرای افزود: این امر نشان می‌دهد که بازار جهانی نیز بیشتر از نوسان‌های افزایشی یا کاهشی، میل به ثبات قیمت دارد، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که حداقل در سه چهار روز آینده قیمت جهانی طلا و قیمت طلا در بازار داخل تغییر محسوسی نداشته باشد.   


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا