گزارش روز؛

خرید حقوقی ها بازار را سبزپوش کرد

خرید حقوقی ها بازار را سبزپوش کرد

بازار امروز شاهد کاهش محسوس حجم و ارزش معاملات سهام نسبت به روزهای قبل بود اما با بازارگردانی حقوقی‌ها شاخص سبزپوش ماند.

 

 

 

بازار امروز شاهد کاهش محسوس حجم و ارزش معاملات سهام نسبت به روزهای قبل بود اما با بازارگردانی حقوقی‌ها شاخص سبزپوش ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری مهرآفرین، امروز بازار سرمایه، بازاری کم حجم و خنثی ای به نسبت روزهای گذشته بود که با پیشرو شدن گروه قندی‌ و برخی شرکت‌های گروه دارویی تنها اقبال در تک‌سهم ‌ها و شرکت‌های برخودار از سود نقدی بالا در مجامع سالیانه دیده می شد.

گروه سیمانی که این روزها با حجم کم معاملات خود مورد توجه بازار نیستند سصفها، سدشت، سبجنو، سفار،سیلام، سمازن وسصوفی بابیشترین کاهش قسمت همراه شدند و نماد های سخزر، سخاش، سشرق، سیدکو و ستران با افزایش قیمت به کارخود پایان دادند.

در گروه خودرویی که امروز با نوسان نیز همراه بود در پایان فشار عرضه اکثر نمادهای این گروه را به حاشیه منفی کشاند به طوری که در پایان نمادهای خپویش، خفنر، خزر ، خاهن ، خکارو خریخت با افزایش قیمت و نمادهای خمهر، خمحرکه، خاذین، خعتبار، خچرخش، خموتور، ختوقا ، خگستر و خاور با بیشترین کاهش قیمت همراه شدند.

در گروه خدمات فنی مهندسی دو نماد رمپنا و رتکو با معاملات مثبت به کار خود پایان دادند .

در گروه بانک ها و موسسات اعتباری بغیر از بلوک ساعات ابتدایی نماد وبملت در دیگر نمادهای این گروه شاهد روزی کم نوسانی بودیم به طوری که نمادهای ونوین، وانصار، وپارس، وخاور، وپست و وسینا با کاهش قیمت نسبت به روز قبل و نمادهای وتجارت و وبملت و سمایه با افزایش قیمت مواجه شدند.

در گروه شیمیایی که امروز با کمک این گروه شاهد افزایش شاخص کل بودیم نماد های شمواد، شفارا، شکلر، تاپیکو، مارون، پارسان با افزایش قیمت همراه شدند.

در گروه های قند و شکر و محصولات غذایی نیز نمادهای قمرو، قشهد، قنیشا، قصفها، قثابت، قشکر، غمهرام، غشاذر، غدشت و غگرجی نسبت به دیگر هم‌گروهی‌های خود با افزایش قیمت و استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شد.

در گروه فلزات اساسی نیمی از نمادها با معاملات مثبت و نیمی دیگر با معاملات منفی همراه شدند. فپنتا، فرآور، فنوال، فلوله و فمراد جزو تنها نمادهای مثبت این گروه بودند. ذوب آهن که آگهی واگذاری بلوک ۷۳ درصدی خود به قیمت پایه هر سهم ۴۱۱۶ ریال از طریق فرابورس را روز گذشته منتشر کرده بود، در پایان با افت قیمت در حاشیه 4 درصد مواجه شد و حدود 71 میلیون سهم نیز میان سهامداران آن دست به دست شد.

در گروه پالایشی نیز شاهد افزایش قیمت و معاملات مثبت در اکثر نمادهای این گروه از جمله شپنا، شراز، شبندر، ونفت، شبهرن، شاوان و شرانل بودیم.

در گروه یکدست سبزپوش حمل و نقل نمادهای حتاید و حفارس معاملاتشان با صف خرید دنبال شد. تاید واتر خاورمیانه که به تازگی از مزایده لایروبی بنادرشمالی کنار کشیده بود، برای سومین روز متوالی توجه سهامداران را به خود جلب کرده است.

در گروه محصولات کاغذی عرضه های مکرر صف خرید در نماد چکاپا موجب دادوستد حدود 40 میلیون سهمی در این نماد تازه وارد فرابورسی شد به طوریکه در قیمت 197 تومان بابیش از 10 میلیون صف خریدبه کار خود پایان داد.

در گروه های بیمه و سایر محصولات کانی غیرفلزی که اکثرا مثبت معامله می شوند، نمادهای ودی، میهن، دانا، کتوکا، کساپا، کفپارس و کسرام با اقبال بیشتری روبه رو شدند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با ۱۱۷ واحد رشد در ارتفاع ۷۵ هزار و ۹۸۰ واحدی ایستاد . بیش از ۴۳% از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۸۴۴ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۱۸۵.۹میلیارد تومان و ارزش بازار به ۳۲۹ هزار میلیارد تومان رسید .

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ، با ۲ واحد رشد در رقم ۸۰۱ واحد جای گرفت . بیش از ۴۸% از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات فرابورس به استثنا معاملات بلوکی به ۱۷۹ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۴۸.۳ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۵۵ هزار میلیارد تومان رسید .

بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای تاپیکو، وبملت، پارسان، شپنا، شبندر، وتجارت رقم خورد، و در مقابل نماد معاملاتی کچاد با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص شد. در پایان معاملات روز جاری، سه صنعت خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی و سرمایه گذاریها به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند .

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش  بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا