روز گذشته در معاملات آتی سکه ثبت شد؛

سکه تحویل اسفند امسال، یک میلیون و ۱۰۵هزار تومان

سکه تحویل اسفند امسال، یک میلیون و ۱۰۵هزار تومان

حجم معاملات آتی سكه دیروز در بورس كالای ایران به ۷هزار و ۳۰۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به پنجشنبه گذشته رشد ۸درصدی را تجربه کرد، چراکه در این روز حجم معاملات به ۶ هزار و ۷۶۷ قرارداد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز معاملات آتی سکه بورس کالای ایران شاهد روند کاهشی قیمت ها بود، به طوری که از ۶سر رسید فعال بازار آتی سکه تمام سر رسید ها افت کمتر از یک درصد را تجربه کردند.

بر این اساس سررسید اردیبهشت ماه با نرخ یک میلیون و ۲۷ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۴۴ درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با کاهش ۰/۵۴ درصدی به قیمت یک میلیون و ۴۱ هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۵۴ هزار تومان معامله شد و با افت ۰/۲۹ درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با ۰/۴۸ درصد کاهش به قیمت یک میلیون و ۶۶ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و ۸۳ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۴۵ درصدی را تجربه کرد. در پایان نیز سررسید تازه وارد اسفند ماه نیز با نرخ یک میلیون و ۱۰۵ هزار تومان معامله شد.

از سویی در معاملات نقدی نیز سکه و دلار آخرین هفته اردیبهشت را با کاهش قیمت آغاز کردند. روز شنبه، دلار با ۵ تومان کاهش به قیمت ۳ هزار و ۴۴۲ تومان و سکه با ۴ هزار تومان افت با قیمت یک میلیون و ۲۶ هزار تومان رسید.به گفته فعالان، در این روز عامل افزایشی خاصی در بازار ارز وجود نداشت تا معامله‌گران در خرید احتیاط بیشتری کنند. از آن سو،‌ در بازار موازی، انتظارات کاهشی معامله‌گران سکه به‌دلیل فاصله‌گیری اونس از مرز هزار و ۳۰۰ دلار‌ کمی بیشتر شده است، هر چند که همچنان چاشنی احتیاط در معاملات وجود داشت.

به این ترتیب طی این روز سکه تحت‌تاثیر کاهش نرخ دلار با قیمت یک میلیون و ۲۵ هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با افت قیمت نسبت به روز پنجشنبه رو به رو شدند، به طوری که نیم سکه با قیمت ۵۳۲ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۸۷ هزار تومان به فروش رسید؛ سکه یک گرمی نیز در محدوده ۱۹۳ هزار تومان به فروش رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا