مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد:

رشد اقتصادی ۳۵ درصدی سهامدار عمده "وصندوق" در سه سال گذشته

رشد اقتصادی ۳۵ درصدی سهامدار عمده

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری که سهامدار عمده شرکت بورسی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی است از رشد اقتصادی ۳۵ درصدی این صندوق در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بیش از 45 درصد سهام شرکت بورسی 2.7 هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است که محمود اسلامیان به خبرگزاری صدا و سیما گفت: خوشبختانه با ساماندهی فعالیت های این صندوق در قالب 5 هلدینگ تخصصی انرژی و نفت و گاز، ساختمان، مالی، صنعت و معدن و حمل و نقل و گردشگری مجموعه سود شرکت های وابسته به صندوق در سال 92 از 800 میلیارد تومان به 1200 میلیارد تومان در سال 93 رسید.

وی افزود: این رقم با 30 درصد رشد در سال 94 به 1500 میلیارد تومان رسید که امیدواریم با تداوم این روند بتوانیم وابستگی صندوق به دولت را به تدریج کاهش دهیم.
 
اسلامیان با اشاره به پرداخت ماهانه حدود 1900 میلیارد تومان از این صندوق گفت: از این مبلغ حدود 130 میلیارد تومان از طریق سود شرکت های وابسته به صندوق تأمین و بقیه از کسورات و کمک های دولتی تأمین می شود.
 
وی صندوق بازنشستگی کشوری را به عنوان نهاد عمومی غیردولتی، سرمایه بزرگ کشور دانست و افزود: با توسعه منابع درآمدزایی می توانیم ضمن اشتغالزایی در کشور با کسب سود، اتکای صندوق را به دولت کاهش دهیم. 
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اتخاذ 26 تصمیم در دولت ها و مجلس های گذشته را موجب تحمیل هزینه و زیان 400 هزار میلیارد تومانی به این صندوق دانست.
 
صندوق بازنشستگی کشوری با پوشش یک میلیون و 288 هزار بازنشسته کشوری سالانه 23 هزار میلیارد تومان برای حقوق بگیران و وظیفه بگیران این صندوق پرداخت می کند که 15 هزار میلیارد تومان آن را دولت کمک می کند.
انتهای پیام
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا