مدیر عامل سمات:

سهام همراه به زودی راه‌اندازی می‌شود

سهام همراه به زودی راه‌اندازی می‌شود

مدیر عامل سمات با اشاره به اینکه سرمایه‌گذارانی از 34 کشور مختلف در بازار سرمایه ایران حضور دارند، گفت: نسخه موبایل سامانه IPS برای اطلاع سهامداران از سبد سهام خود به زودی راه‌اندازی رسمی می‌شود.



مدیر عامل سمات با اشاره به اینکه سرمایه‌گذارانی از 34 کشور مختلف در بازار سرمایه ایران حضور دارند، گفت: نسخه موبایل سامانه IPS برای اطلاع سهامداران از سبد سهام خود به زودی راه‌اندازی رسمی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فارس، محمدرضا محسنی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: ارزش کل معاملات سرمایه گذاران خارجی در سال 94 به بیش از 202 میلیارد و 200 میلیون تومان بالغ شده است.

محسنی با بیان اینکه هم اکنون 590 کد معاملاتی متعلق به سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در بازار سرمایه ایران صادر شده است، عنوان کرد: از مجموع این تعداد 225 کد معاملاتی طی سال گذشته برای سرمایه‌گذاران خارجی صادر شد.

وی افزود: هم اکنون در بازار سرمایه ایران سرمایه گذارانی از کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، اتریش، رومانی، لهستان، ازبکستان، چین، هلند، هند ،ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس ، ایتالیا، امارات، نروژ ، یونان، اندونزی، مالدیو، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی و افغانستان در بازار سرمایه ایران فعال هستند و به معامله می پردازند.

این در حالی است که اسامی 33 سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور نیز در این فهرست دیده می شود.

این مقام مسئول با ارایه آماری از آخرین تعداد کل سهامداران کشور گفت: تا این لحظه تعداد 8 میلیون و 863 هزار و 879 کد معاملاتی در بازار سرمایه ایران صادر شده که 22 هزار کد معاملاتی در فروردین ماه 95 در بازار سرمایه صادر شده است.

محسنی در برابر این پرسش مبنی بر اینکه سامانه موبایلی "سهام همراه" چه زمانی بطور رسمی راه اندازی خواهد شد، پاسخ داد: در زمینه ارایه خدمات به سهامداران، شرکت سپرده گذاری مرکزی پروژه IPS را از سال 87 طراحی کرده که بر اساس آن این امکان برای سهامداران حقیقی و حقوقی بازار سرمایه فراهم می‌شود که از طریق وب و در بستری امن (SSL) به سبد سهام خود دسترسی داشته باشند و از معاملات آخرین روز کاری خود اطلاع یابند.

وی افزود : با توجه به تلاش سازمان بورس برای پررنگ تر شدن حضور سهامداران خارجی، از ابتدای امسال نسخه انگلیسی IPS رونمایی و نسخه موبایل این سامانه به زودی راه اندازی می شود. همچنین در راستای افزایش ارائه خدمات به سهامداران بازار سرمایه، درگاه الکترونیکی دریافت شناسه پرداخت وجوه حق تقدم شرکت ها راه اندازی شده است که از طریق وب سایت شرکت قابل دسترسی است.

به گفته محسنی در فاز نخست سامانه درگاه الکترونیکی سهامداران، علاوه بر ارائه اطلاعات شناسه پرداخت وجوه حق تقدم شرکت ها، گواهینامه حق تقدم و اطلاعات مربوط به واریز سود شرکت ها و برگزاری مجامع نیز به اطلاع سهامداران می رسد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا