در بازار امروز ثبت شد؛

رشد دسته جمعی متغیرهای بورسی

رشد دسته جمعی متغیرهای بورسی

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل با رشدی 117 واحدی در آستانه ورود مجدد به کانال 76 هزار واحدی قرار گرفت.


در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل با رشدی 117 واحدی در آستانه ورود مجدد به کانال 76 هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز شاخص کل 117 واحد بالا رفت و به عدد 75 هزار و 980 واحد رسید.

همچنین امروز سهامداران بیش از 899 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 455 میلیارد ریال، در 66 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در روز معاملاتی امروز، همه شاخص های بورسی، رشد دسته جمعی را ثبت کردند. شاخص بازار اول و دوم نیز به ترتیب 111 و 79 واحد بالا رفتند.

نمادهای تاپیکو، بانک ملت، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و بانک تجارت با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد انرا رقم زدند. این در حالی بود که نماد چادرملو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کرد.

همچنین در روز دوشنبه صنایع خوردو، سرمایه گذاری ها و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات ر صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار بایبیشرین رشد قیمت متعلق به نمادهای فرآورده های نسوز پارس، تایدواتر خاورمیانه، فنرسازی زر، کنترل خوردگی تکین کو، پلاسکو کار، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی و پارس مینو بود.

در مقابل سهامداران چینی ایران، سرمایه گذاری بهمن، سرامیک صنعتی اردکان، صنایع شیمیایی سینا، مهرکام پارس، سرما آفرین و لعابیران با بیشترین کاهش قیمت در این نمادها مواجه شدند.

در این روز برترین تقاضاها در نمادهای حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در نماد معامله بلوکی، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و تایدواتر خاورمیانه ثبت شد.

در مقابل نمادهای سایپا آذین، سرامیک صنعتی اردکان، داروسازی فارابی، جام دارو، اوراق مشارکت سایپا، صنایع شیمیایی سینا و سرمایه گذاری اعتبار ایران با سنگین‌ترین عرضه‌ها رو به رو شدند.

همچنین امروز زامیاد با معامله 82 میلیون سهم و اوراق مشارکت بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا