توسط دو مالک اصلی:

ذوب آهن این بار عرضه بلوک ۷۳ درصدی دارد/ ارزش پایه ۲.۳ هزار میلیارد تومان

ذوب آهن این بار عرضه بلوک ۷۳ درصدی دارد/ ارزش پایه ۲.۳ هزار میلیارد تومان

سازمان خصوصی سازی بعد از ناکامی در فروش ۳۵ درصد سهام ذوب آهن، این بار از طرف دو مالک اصلی، ۷۳ درصد سهام این شرکت را به ارزش پایه ۲.۳ هزار میلیارد تومان آماده واگذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ذوب آهن اصفهان بعد از کشف قیمت 1304ریالی هر سهم در 19 بهمن سال 90 ، با فراز و نشیب های متعددی مواجه شده و در ماه های اخیر متاثر از اعمال یا عدم اعمال افزایش سرمایه بیش از 600 درصدی از تجدید ارزیابی دارایی ها، موجب بیم و امید سهامداران شده است.

در این میان جدیدترین تحولات مهم این شرکت مشمول اصل 44 نشان می دهد که سازمان خصوصی سازی بعد از ناکامی در فروش 35 درصدی سهام "ذوب" در اول اسفند سال گذشته،  این بار برنامه واگذاری 73 درصد سهام را در پیش گرفته است.

سازمان خصوصی سازی در آن عرضه به وکالت از سازمان تامین اجتماعی، 35.11 درصد (بیش از 2 میلیارد و 765 میلیون و 855 سهم) را به قیمت پایه هر سهم 209 تومان و به صورت 20 درصد نقد و مابقی اقساط 5 ساله عرضه کرده اما به رغم زمزمه هایی مبنی بر وجود مشتری خارجی ، این بلوک بیش از 580 میلیارد تومانی به فروش نرسید.

حال این بار قرار است بیش از 5 میلیارد و 743 میلیون سهم این شرکت 786 میلیارد تومانی و زیانده به وکالت از سازمان تامین اجتماعی ( مالک 56 درصد) و صندوق بازنشستگی فولاد ( صاحب 17 درصد) روانه میز فروش شود.

در این عرضه قیمت پایه هر سهم 4116 ریال و با شرایط 20 درصد مابقی اقساط 5 ساله بوده اما هنوز زمان این عرضه مشخص نشده است.

با این اوصاف و با توجه به ارزش پایه بیش از 2.3 هزار میلیارد تومانی این بلوک مدیریتی و کمبود نقدینگی حاکم بر بنگاه ها و اقتصاد، باید منتظر ماند دید که آیا متقاضیانی برای این بلوک پیش قدم خواهند شد یا اینکه این بار هم سازمان خصوصی سازی در واگذاری این شرکت بزرگ ناکام خواهد ماند؟

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا