وزیر نیرو در پاسخ به ایرنا:

عملکرد وزارت نیرو در آبرسانی مسکن مهر پیشگام از اعتبارات تخصیص یافته به آن است

عملکرد وزارت نیرو در آبرسانی مسکن مهر پیشگام  از اعتبارات تخصیص یافته به آن است

تهران- ایرنا- وزیر نیرو در مورد آبرسانی به پروژه های مسکن مهر گفت: عملکرد وزارت نیرو جلوتر از اعتباراتی است که در اختیارش قرار گرفته اما اگر اعتبارات کافی نبوده است، باید به نحو دیگری این مشکل برطرف شود.

حمید چیت چیان امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست صبحانه کاری با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایرنا مبنی بر اینکه به گفته مدیرعامل شرکت شهرهای جدید، بهره برداری 30 هزار واحد مسکن مهر در انتظار آب شرب است، گفت: از آنجایی که بعضی از شهرهای جدید با تاسیسات موجود وزارت نیرو فاصله دارد، باید برای آنجا تامین آب جدید و تصفیه خانه و شبکه آب و فاضلاب جدید ساخته شود.
وی گفت: به طور قطع این تاسیسات هزینه بر است؛ تا جایی که اعتبار در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته، به صورت کامل تعهدات خود را انجام داده ایم و در هماهنگی های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت راه و شهرسازی، امیدواریم منابع جدید نیز در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.
محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به تازگی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 30 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید آماده واگذاری است، گفت: مشکل اتصال آب شرب این واحدها مانع از واگذاری آنها به متقاضیان و مالکان است.
وی گفته بود، باید وزارت نیرو برای رفع این مشکل اقدام کند، زیرا همه ما وظیفه داریم طبق قانون، حق انشعاب را بپردازیم و حق انشعاب این واحدها نیز پرداخت شده است.
نریمان در باره حل مشکل آبرسانی فاز 11 شهر جدید پردیس گفته بود، این وظیفه ذاتی وزارت نیرو است که هم تأمین آب و توزیع آن را بر عهده بگیرد و هم بهداشتی بودن آب شرب پردیس را تضمین کند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده بود: وزارت نیرو با وجود آنکه حق انشعاب‌ها را کامل گرفته و حتی اضافه ‌تر از وضعیت موجود نیز دریافت کرده است، جدیتی به انجام این کار نشان نمی‌دهد. با این حال یک جلسه تعاملی میان دو وزارتخانه برگزار کردیم تا با کمک وزارت نیرو و امکاناتی که خودمان داریم مسائل موجود را حل و فصل کنیم.

** نبود تعادل در درآمد و هزینه های وزارت نیرو
وزیر نیرو افزود: در واقع مشکل این است که قیمت های فروش آب و برق بسیار پایین تر از قیمت های تمام شده است. طبیعی است، نبود تعادل وزارت نیرو را در شرایطی قرار می دهد که یا نیروگاه جدید نسازیم و به مسکن مهر آب و برق ندهیم و یا باید این کارها را انجام دهیم اما مطالبات پیمانکاران با تاخیر انجام شود.
وی اضافه کرد: پیمانکاران، سازندگان و عموم مردم ترجیح می دهند کار انجام شود و ما نیز همه تلاش خود را می کنیم تا با استفاده از اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی، بدهی خود را به پیمانکاران پرداخت کنیم.

** برنامه ریزی برای جلوگیری از قطع برق در تابستان
وزیر نیرو در ارتباط با آمادگی صنعت برق برای تامین برق فصل تابستان نیز گفت: تعمیرات همه نیروگاه ها انجام شده و آمادگی بسیار خوبی در نیروگاه های موجود است؛ همچنین برای کاهش تلفات برق اقدام کرده ایم.
وی ادامه داد: علاوه بر این باتوجه به ابلاغ مقررات ویژه در این زمینه، قراردادهایی با کشاورزان و صنایع منعقد می شود که آنها در ساعت های اوج مصرف، مصارف خود را قطع کرده یا پایین آورند و در ازای آن، برق مصرفی در ساعت های دیگر با قیمت تخفیفی به آنها داده شود.
وی اضافه کرد: همچنین قراردادی با کسانی که دارای مولد کوچک دیزلی هستند مانند هتل ها، دانشگاه ها و بیمارستانها منعقد می کنیم که با قیمت بسیار خوب، در روزهای اوج مصرف (تیرو مرداد) برق تولیدی آنها را استفاده کنیم؛ این موسسه ها اگر با ما همکاری کنند، بیش از 2 هزار مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار می شود؛ علاوه بر آن حدود 800 مگاوات نیروگاه جدید تا خردادماه وارد مدار می شود.
وی گفت: امیدواریم با این اقدامات و همچنین کنترل مصرف در روزهای اوج مصرف بتوانیم تابستانی بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا