سازمان بین المللی انرژی پیش بینی کرد:

توازن به بازار نفت بازمی‌گردد

توازن به بازار نفت بازمی‌گردد

سازمان بین المللی انرژی، چشم انداز توازن میان عرضه و تقاضا در بازار نفت را با ماندگاری بالا پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری «سی ان بی سی»، سازمان بین المللی انرژی با بررسی عرضه و تقاضا جهانی نفت اعلام کرد، بازار جهانی نفت در حال رفتن به یک توازن طولانی مدت است.  

با بررسی عرضه و تقاضا جهانی نفت می توان متوجه شد که عرضه نفت حساب شده تر انجام می‌شود، همچنین تقاضا برای نفت برگشت پذیر است و مازاد عرضه نفت تا سال آینده میلادی کاهش خواهد یافت.  

براساس گزارش ماهانه سازمان انرژی بین المللی، عرضه جهانی نفت در ماه آوریل با روزانه ۲۵۰ هزار بشکه مازاد تولید به ۹۶ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی فقط از رشد ۵۰ هزار بشکه ای در روز بر خوردار شده است.

سازمان بین المللی انرژی پیش بینی کرد عرضه نفت کشورهای غیر اوپکی در سال جاری میلادی با ۸۰۰ هزار بشکه کاهش به رقم ۵۶ میلیون ۸۰۰ هزار بشکه در روز برسد. با کاهش عرضه نفت غیر اوپکی ها و افزایش تقاضا شاهد بر قراری بیشتر توازان بازار جهانی نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی خواهیم بود.

سازمان بین المللی انرژی، تولید نفت عربستان سعودی و ایران را در ماه آوریل به ترتیب ۱۰.۲ میلیون بشکه و ۳.۵۶ میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا