80 درصد ظرفیت خالی لوله وپروفیل نیاز طرح های آبرسانی را تامین می کند

80 درصد ظرفیت خالی لوله وپروفیل نیاز طرح های آبرسانی را تامین می کند

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی کشور اعلام کرد: اکنون که فولادسازان و تولیدکنندگان ورق از ذخیره و انبار تولیدات در این واحدها خبر داده اند، اعضای این تشکل که 80 درصد از ظرفیت خالی برخوردارند، آماده اند تا نیاز برنامه احداث هزاران کیلومتر خطوط لوله آبرسانی را تامین کنند.

 

به نقل از سندیکا لوله وپروفیل، امیر کاوه اظهار داشت: لوله سازان فولادی کشور آمادگی دارند، در مدت 12 ماه با استفاده ار توان تولید داخلی نیاز تمامی خطوط انتقال آبرسانی را در ارتباط با استان کرمان که از سوی رئیس جمهوری مطرح شد، تامین کنند.
وی خاطر نشان کرد: امروز با وجود صدها کارخانه تولید لوله در کشور، بیش از 15 کارخانه تولیدکننده لوله فولادی قطور به منظور خطوط انتقال نفت ، گاز و آب در کشور با پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات روز دنیا با کمتر از 20 درصد ظرفیت فعالیت دارند و می توانند سالیانه هزاران کیلومتر خطوط لوله انتقال را تولید و حتی در سراسر کشور نصب و اجرا کنند.
به گفته کاوه، پرداخت وجه مربوط به اجرا پروژه یاد شده نقدی و هم به صورت قرار دادهای ساخت، تملک و بهره برداری (B.O.O ) ( Build، OWN and Operate) و (B.O.T) قرار دادهای ساخت،بهره برداری و انتقال (Build ،Operate and Transfer ) توسط وزارت نیرو و آبفا تضمین شده است.
دبیر سندیکای مزبور گفت : اکنون در دوران رکود بسر می بریم و باید از ظرفیت های موجود برای آبرسانی استفاده شود، تا به جای انبار و ذخیره محصولات فولادی و از طرفی خواب سرمایه ها و تعدیل نیروی کارخانه های پایین دستی، رونق فعالیتها را شاهد باشیم.
طرح انتقال آب از خلیج فارس به معادن چادر ملو (یزد) و گل گهر و مس سرچشمه ( کرمان ) پیشرفت خوبی دارد و عملیاتی شدن پیشنهاد سندیکا می تواند مانع از توقف این پروژه شود.
پیش از این فولاد مبارکه تعهد داده بود تا 600هزار تن ورق 2 میلیمتر و 200 هزار تن ورق گرم زیر 2 میلیمتر را در نیمه نخست امسال برای تولید کنندگان لوله و پروفیل تامین کند.
فولاد مبارکه گفته بود ورق هایی که توان تولید آنها در داخل وجود ندارد، از طریق واردات برای تولید کنندگان لوله و پروفیل عضو سندیکا تامین خواهد کرد.
ایران پانزدهمین تولید کننده فولاد جهان محسوب می شود و قرار است در افق 1404 ظرفیت این بخش به 55 میلیون تن برسد .

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا