قیمت نفت‌خام سنگین ایران افزایش یافت

قیمت نفت‌خام سنگین ایران افزایش یافت

قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به ششم ماه مه (جمعه، ١٧ اردیبهشت ماه) با افزایش ١٧ سنتی به ٣٩ دلار و هشت سنت برای هر بشکه رسید.

 

قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ششم ماه مه (جمعه، ١٧ اردیبهشت ماه) با ٦ سنت کاهش به ٤١ دلار و ٢٢ سنت رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣٢ دلار و ٨٢ سنت بوده است.
قیمت نفت خام سنگین ایران با ١٧ سنت افزایش به ٣٩ دلار و ٨ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣٠ دلار و ٣٢ سنت بوده است.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤١ دلار و ١٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن افزایش پنج سنتی را نشان می دهد؛ میانگین سبد نفتی اوپک از ابتدای امسال تاکنون ٣٢ دلار و ٥٧ سنت بوده است.
به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ٦ مه با کاهش ٢٦ سنتی به ٤٤ دلار و ٢٤ سنت برای هر بشکه رسید.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٤٣ سنت کاهش به ٤٣ دلار و ٩٩ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت خام برنت دریای شمال از ابتدای ٢٠١٦ تاکنون ٣٦ دلار و ٣٧ سنت بوده است.
همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با افزایش ٣١ و ٢٩ سنتی به ترتیب به ٤٢ دلار و ٦٤ سنت و ٤٢ دلار و ٦٦ سنت برای هر بشکه رسید.
براساس این گزارش، قیمتهای نفت خام در هفته منتهی به ششم ماه مه ٢٠١٦ با افزایش نامحسوسی برای سبد نفتی اوپک همراه شدند. در این هفته آتش سوزی در جنگلهای کانادا سبب وقفه در تولید بخشی از نفت خام این کشور شد. به این ترتیب بیش از یک میلیون بشکه در روز نفت خام این منطقه کاهش یافت که حدود ٣٥ تا ٣٨ درصد از تولید نفت خام این منطقه است که پیش بینی شده بود در سال ٢٠١٦ به ٢,٦ میلیون بشکه در روز برسد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا