کاهش 68 درصدی مصرف آب در فولاد مبارکه

کاهش 68 درصدی مصرف آب در فولاد مبارکه

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه گفت: این شرکت برای تولید هر تن فولاد، میزان مصرف آب را 68 درصد کاهش داده است.

 

بهرام سبحانی در نخستین گردهمایی مدیران ایمیدرو در سال 95 که در شهر اصفهان برگزار می شود، تصریح کرد: این شرکت میزان مصرف آب را نسبت به سال 1370( راه اندازی فولاد مبارکه) 68 درصد کاهش داده است.
وی افزود: این رقم کاهش مصرف آب در حالی عملی شده که طی 25 سال گذشته شاهد رشد تولید بوده ایم و سال گذشته در این شرکت 7.5 میلیون تن فولاد خام تولید شد.
سبحانی با بیان اینکه تمامی آب مصرفی در فرایند تولید، دوباره مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: سال گذشته سهم برداشتی از آب زاینده رود توسط شرکت فولاد مبارکه به یک درصد رسید که برابر با 29 میلیون متر مکعب است.
مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه همچنین درباره تامین قطعات فولاد از داخل کشور اظهار داشت: در حال حاضر 82 درصد از قطعات مورد نیاز فولاد، از تولیدکنندگان داخلی تامین می شود که این امر با تکیه بر تجارب مدیران داخلی کشور و همت تولیدکنندگان عملی شده است.
وی فولاد مبارکه را بزرگ ترین شرکت تولیدکننده آهن اسفنجی جهان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر، سهم 50 درصدی در تولید فولاد کشور داریم و این سهم در افق 1404 نیز محفوظ خواهد ماند. وی مجموع تولید فولاد خام شرکت را 7.5 میلیون تن و ورق گرم را 5.4 میلیون تن اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات شرکت، تعداد بالای نیروی انسانی است که در دولت گذشته به شرکت تحمیل و سبب شد میزان تولید سالانه هر نفر (سرانه) به 185 کیلوگرم برسد در حالی که رقم جهانی آن 1050 کیلوگرم است.
سبحانی ادامه داد: با طرح های توسعه، سعی در برطرف کردن چالش تورم نیروی انسانی داریم.
مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: در حالی که در سال گذشته با افت مصرف و همچنین قیمت فروش مواجه شدیم اما توانستیم با صدور 1.8 میلیون تن انواع فولاد، بخشی از زیان ها را جبران کنیم. وی ادامه داد: سال 93 سهم مصرف داخلی تولیدات فولاد مبارکه 75 درصد بود که در سال 94 با افزایش صادرات، سهم داخلی به 65 درصد و سهم بازارهای خارجی به 35 درصد رسید.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا