معاون وزیر صنعت: بوروکراسی و بزرگی بدنه دولت، مانع حمایت از بخش خصوصی است

معاون وزیر صنعت: بوروکراسی و بزرگی بدنه دولت، مانع حمایت از بخش خصوصی است

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت یازدهم به بخش خصوصی علاقه مند است و بر حمایت از این بخش اصرار دارد اما بوروکراسی موجود و بزرگی بدنه دولت، این روند را کند می سازد.

به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «مهدی کرباسیان» در نشست با اعضای کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران افزود: ایمیدرو در کنار بخش خصوصی، مصصم به رفع مشکلات بخش معدن است.
وی گفت: موضوع های مشترک بین بخش خصوصی و ایمیدرو نزدیک 95 درصداست.
وی گفت: توسعه زیرساخت ها بحث اساسی کشور است و با توجه به اینکه بخش معدن از اصلی و محوری ترین شاخص ها در اقتصاد مقاومتی است و برای توسعه آن، دو کمیته در زمینه حمل و نقل (راه آهن) و انرژی (آب و برق) تشکیل داده ایم.
رئیس هیات عامل ایمیدرو از بخش خصوصی خواست در این کمیته ها حضور یابند.
کرباسیان موضوع آموزش نیروی انسانی در معادن را به عنوان ضرورت اساسی برای توسعه دانست و گفت: قانون، اختصاص 25 درصد سود ایمیدرو به بخش پژوهش و آموزش را امکان پذیر ساخته که بر اساس آن، برنامه گسترده آموزش کارگران معادن در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام مسئول یادآوری کرد: معادن کوچک و متوسط بودجه لازم را برای آموزش کارگران خود ندارند و در نتیجه، این امر از وظایف دولت است و سرمایه گذاری اساسی برای کشور به شمار می رود.
کرباسیان همکاری بخش خصوصی با ایمیدرو در زمینه گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی را لازمه دستیابی به نتایج مطلوب دانست.
به گفته وی، ایمیدرو پارسال کارگران معادن هفت استان را زیر پوشش آموزش قرار داد و امسال نیز معادن 31 استان در برنامه آموزش قرار دارد.
پیش از این رئیس خانه معدن ایران اعلام کرده بود: 95 درصد فعالیت ها بویژه در معدن های طلا، سرب، روی، مس و... در اختیار بخش خصوصی است.
به گفته وی، به سبب گستردگی کشور تاکنون عملیات اکتشافی فقط در 20 درصد مناطق تا عمق متوسط 150 متری از سطح تکمیل شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا