چیت چیان:بخش خصوصی جایگاه ویژه‌ در اجرای برنامه‌های وزارت نیرو دارد

چیت چیان:بخش خصوصی جایگاه ویژه‌ در اجرای برنامه‌های وزارت نیرو دارد

تهران- ایرنا- حمید چیت چیان وزیر نیرو گفت: بخش خصوصی جایگاه ویژه‌ای در اجرای برنامه‌های وزارت نیرو دارد و این مهم حتی در انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی و لزوم استفاده آنها از مشارکت بخش خصوصی ایرانی به روشنی دیده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، چیت‌چیان امروز (یکشنبه) در پایان مراسم امضای تفاهمنامه ساخت پنج هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی بین شرکت تولید نیروی برق حرارتی و گروه مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) در محل وزارت نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه فعالیت‌های وزارت نیرو در بخش‌های آب و برق اعم از عملیات پیمانکاری، ساخت تجهیزات، مشاوره، سرمایه‌گذاری و... توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.
به گفته وزیر نیرو، امسال بهره‌برداری از 14 سد در اقصی نقاط کشور پیش‌بینی شده و تاکنون سه مورد آن با حضور بخش خصوصی آبگیری شده است.
چیت چیان افزود: روزهای آینده بیش از 20 قرارداد برای سرمایه‌گذاری در بخش آب به ارزش 17 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی منعقد می‌شود که رقمی معادل مجموع اعتبارات عمرانی بخش آب کشور است.
وزیر نیرو ادامه داد: امسال 55 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی جدید وارد مدار می‌شود که اجرای حداقل 80 درصد آن با مشارکت و حضور بخش خصوصی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
چیت چیان همچنین با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی در بازار بزرگ آب و برق ایران تاکید کرد، در مقوله انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری خارجی نیز مقرر شده است فعالیت‌ خارجی‌ها با مشارکت بخش خصوصی ایرانی و شرکای داخلی انجام شود.
وزیر نیرو ضمن اشاره به تفاهمنامه شرکت تولید نیروی برق حرارتی و گروه مپنا که امروز امضا شد، افزود: برای انتقال فناوری توربین‌های گازی کلاس F حداقل نیاز به 22توربین وجود داشت که در این بخش نیز اولویت را بخش خصوصی داخلی قرار دادیم اما در نهایت با استقبال ناکافی داخلی وزارت نیرو خرید پنج هزار مگاوات آن را متقبل شد.
صبح امروز با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو تفاهمنامه ساخت پنج هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی با هدف استفاده از توان تولید داخلی بین شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و گروه مپنا به امضا رسید.
وی با اشاره به حضور شرکت‌های خصوصی داخلی تولیدکننده تجهیزات، مشاوره، پیمانکار و... در کشور خاطرنشان کرد: همه این شرکت‌ها متعلق به وزارت نیرو بوده و توسط این وزارتخانه پایه‌گذاری شده‌اند اما بر اساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی امروز واگذار شده‌اند و در هر حال ملزم به حمایت از آنها حتی در حضور شرکت‌های بین‌المللی و خارجی هستیم.

** پیشنهادی برای افزایش قیمت آب و برق در سال جاری ارائه نشده است
این عضو کابینه دولت یازدهم در پایان گفت: مساله افزایش قیمت آب و برق در قانون هدفمندی یارانه‌ها پیش‌بینی شده اما وزارت نیرو تاکنون پیشنهادی برای افزایش آنها ارائه نداده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا