سامانه پوشش سنج واحد قلع اندود در فولاد مبارکه نصب و راه اندازی شد

سامانه پوشش سنج واحد قلع اندود در فولاد مبارکه نصب و راه اندازی شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر بازرسی فنی و اتوماسیون از نصب و راه اندازی سامانه پوشش سنج واحد قلع اندود در شرکت فولادمبارکه اصفهان خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، محسن جزمی افزود: اجرای این پروژه علاوه بر استفاده از دانش فنی کارکنان، صرفه جویی 10 میلیارد ریالی را برای فولاد مبارکه به همراه داشت.
جزمی گفت: بومی سازی دانش تعمیر هد سامانه پوشش سنج، راه اندازی مجدد آن و کاهش هزینه با عدم خرید تجهیز از شرکت سازنده خارجی و تأیید اتوماسیون ناحیه، افتخار بزرگی برای فولاد مبارکه محسوب می شود.

رئیس ابزار دقیق و کالیبراسیون نیز در این مورد گفت: از کار افتادن هد پایینی سامانه پوشش سنج قلع اندود و ظاهر شدن پیغام خطا H.V Out Of Range بر روی کنترل سامانه پوشش سنج مربوط به هدهای بالا و پایین سامانه پوشش سنج ورق واحد قلع اندود، منجر به این شد که دستگاه قادر به اندازه گیری مقدار قلع پوشش ورق نباشد.

کامران کلوشانی گفت: بدین منظور با هماهنگی سایر واحدهای درگیر نسبت به تعمیر این سامانه اقدام شد و در سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: پس از شروع پروژه ابتدا کارشناسان واحد مبادرت به کنترل سامانه و عیب یابی آن کردند که پس از این بازرسی ها مواردی همچون خرابی لامپ مولد اشعه ایکس، ایراد در ترانس تغذیه برد H.V، ایراد در ماژول H.V، ایراد در برد جریان فیلامان لامپ اشعه ایکس، ایراد در یونیزاسیون چمبر و برد اصلی سامانه پوشش سنج به عنوان نمونه های از کارافتادگی تشخیص داده شد.
کلوشانی گفت: این ایرادها مشکلاتی همچون عدم تغذیه HV مربوط به لامپ ایکس، عدم ساطع شدن پرتو ایکس توسط لامپ، عدم اندازه گیری تعداد BACK SCATER ، عدم انتقال مقادیر به سیستم کنترلی و ... را به همراه داشت.
رئیس ابزار دقیق و کالیبراسیون در ادامه به اقدامات انجام شده روی ماژول HV اشاره کرد و گفت: ماژول H.V از یک باکس فلزی که داخل آن از رزین با سختی بالا پرشده و دارای یک ورودی و یک خروجی و 4 خروجی فیدبک است، تشکیل شده و بصورت عمودی روی برد اصلی هد قلع اندود نصب می شود.
وی افزود: با بررسی بعمل آمده برغم وجود مدارک فنی و نقشه در این مورد مشخص شد ورودی این ماژول یک هزار ولت است که توسط یک ترانس که روی برد اصلی قرار دارد تغذیه می شود و خروجی آن 10 کیلو ولت با جریان ماکزیمم 150 میکرو آمپر است که برای تغذیه H.V لامپ اشعه ایکس استفاده می شود.
کلوشانی گفت: با همکاری واحد تعمیرات الکترونیک و همکاری شرکت های همکار تصمیم به بومی سازی و ساخت دو عدد از این ماژول گرفته شد و در این راستا رزین داخل آن و همچنین مدار داخلی بصورت شماتیک مشخص و یک نمونه ساخته شد .
رییس ابزار دقیق و کالیبراسیون ادامه داد: پس از رفع اشکال ماژول HV و مونتاژ هد، مشخص شد که میزان پوشش اندازه گیری شده بسیار زیادتر از میزان مورد نظر است ( 2.7g/m2) و چون میزان پوشش اندازه گیری شده با میزان پالس دریافتی توسط اتاقک یونش نسبت عکس داشت، بنابراین مواردی همچون اشکال لامپ اشعه ایکس و اشکال اتاقک یونش (یونیزاسیون چمبر) کنترل شد.
کلوشانی استانداردسازی فعالیت ها را از اقدامات مؤثر این پروژه قلمداد کرد و گفت: تهیه نقشه مدارات کارت H.V، تهیه نقشه مدارات کارت جریانH.V و تدوین دستورالعمل چگونگی تست از مهمترین این اقدامات در این زمینه است.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومترمربع سالن تولید است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا