اولويت فولاد مباركه تامين نياز صنايع پايين دستي است

اولويت فولاد مباركه تامين نياز صنايع پايين دستي است

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون فروش و بازاريابي فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به تاريخچه عملکردي فولادمبارکه در تامين نياز داخل به ورق هاي فولادي تحليل خود از آينده بازار فولاد و استراتژي هاي شرکت فولاد مبارکه در حوزه بازاريابي و فروش را ارائه کرد.

به گزارش ماین نیوز، اکبري افزود: فولاد مبارکه به عنوان بزرگ ترين فولادساز منطقه با سهم 50درصدي از توليد فولاد کشور، از ابتداي بهره برداري تاکنون با توليد و عرضه بيش از 85 ميليون تن انواع محصولات فولادي، تامين نياز صنايع پايين دستي نظير خودروسازي، لوله و پروفيل ساختماني، انتقال سيالات، صنايع بسته بندي و... را اولويت اصلي خود قرار داده است.

وي تصريح کرد: با توجه به اينکه تقاضاي بازار داخل طي سال هاي اخير به سبب رکود در بخش هاي محرک مصرف فولاد کشور دچار افت چشمگيري شد و از 5/ 11 ميليون تن در سال 90 به حدود 5/ 8 ميليون تن در سال گذشته رسيد و همزمان واردات فولاد با استفاده از کد تعرفه هاي 4درصدي فولادهاي ممزوج و اختصاص ارز مبادله اي و کاهش شديد قيمت جهاني، به شدت رشد کرد و به 7/ 3 ميليون تن بالغ شد که رشدي 32درصدي نسبت به سال قبل داشت. معاون فروش و بازاريابي فولاد مبارکه اصفهان خاطرنشان کرد: با اين حال کاهش شديد قيمت هاي جهاني و افزايش واردات در کنار افت تقاضاي داخل، فشار سنگيني را متوجه فولادسازهاي داخل کرد به گونه اي که صنعت فولاد کشور در سال گذشته تنها با 55درصد ظرفيت خود اقدام به فعاليت کرده است.

وي افزود: اين واقعيت تلخ در حالي رخ داد که توسعه صنعت فولاد به علت اهميت استراتژيک آن در توسعه اقتصادي و اشتغال کشور در اهداف سند چشم انداز تا بيش از دو برابر ظرفيت هاي فعلي هدفگذاري شده است که با توجه به سرمايه بر بودن اين صنعت و حال و روز فعلي فعالان اين بخش که در حال دست و پا زدن جهت حفظ بقاي خود هستند، تحقق اين چشم انداز دشوار خواهد بود. دولت يازدهم نيز از ابتداي سال جاري و البته ديرتر از ساير کشورهاي توليدکننده فولاد اقدام به افزايش تعرفه ها از 15درصد به 20درصد و مسدود کردن راه هاي فرار واردکنندگان از طريق بهره گيري از کد تعرفه هاي فولادهاي ممزوج آلياژي کرد که در مقايسه با ساير کشورها که به سرعت افزايش تعرفه واردات را عملياتي کردند، ديرتر اقدام کرد.

به گفته وي، هرچند اعمال تعرفه در کنار افزايش اخير قيمت هاي جهاني مي تواند براي صنعت فولاد کشور اميدبخش باشد، اما با توجه به اينکه قيمت هاي جهاني هنوز با قيمت هاي دو سال قبل از آن فاصله زيادي دارد، تداوم پوشش حمايتي تعرفه را امري ضروري و موجه کرده است. اکبري افزود: بنابراين کماکان توجه به صادرات در کنار تامين نياز داخل اجتناب ناپذير است، همچنان که دولتمردان نيز همواره افزايش صادرات غيرنفتي و کاهش اتکا به درآمدهاي نفتي را مورد توجه قرار داده اند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا