در بازدید سهامداران شرکت گل گهر از این مجموعه صنعتی عنوان شد:

مثلث بانک سپه، گروه امید و گل گهر در کنار هم هستند

مثلث بانک سپه، گروه امید و گل گهر در کنار هم هستند

گروه معادن >سنگ آهن - همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان و سفر وزیر محترم دادگستری به سیرجان، مدیر عامل بانک سپه و مدیر عامل گروه سرمایه گذاری امید هم از مجموعه گل گهر بازدید کردند.

به گزارش ماین نیوز، در این بازدید محمد کاظم چقازردی مدیر عامل بانک سپه و دکتر علی عسکری مدیر عامل گروه سرمایه گذاری امید از پروژ های مختلف معدنی و صنعتی در شرکت های گل گهر،جهان فولاد ، گهر زمین بازدید کردند.

در این بازدید که مهندس تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی صنعتی گل گهر و جمعی از معاونین و مدیران میهمانان را همراهی می کردند از بخش های مختلف این پروژه ها بازدید شد.

در ادامه مدیر عامل بانک سپه و مدیر عامل گروه سرمایه گذاری امید با حضور در نشست شورای مدیران شرکت با تقدیر از اقدامات و فعالیت های خوب انجام شده و تشکر از پرسنل تلاشگر گل گهر وقدردانی از زحمات مهندس تقی زاده عنوان کردند: آنچه که حائز اهمیت است توجه به محورهای تولید و ارزش آفرینی واحد های تولیدی است که دچار مشکل و دور باطل نشوند و در این بین سه مثلث امید، معدن وبانک در کنار یکدیگر فعالیت می کنند و اگر مشکلی برای هرکدام از آنها پیش بیاید اثرات آن روی بقیه نیز محرز خواهد بودو این ها نشان می دهد که همه ما هدف واحد داریم و در هرکجا که نیاز باشد باید از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنیم.
وی گفت: ماهیت این نوع سرمایه گذاری ها نشستن پول در پروژه ها وساختار میان مدت وبلند مدت آنهاست که اگر همراهی وتوجه نکنیم به این مورد نمیتوانیم به موفقیت برسیم.
وی در پایان اولین عنصر یک مجموعه مفید و پویا را عشق وعلاقه عنوان کرد و گفت: عشق با خودش خلاقیت، ابتکار، تدبیر وتعقل می آفریند واحساس مسولیت به وجود می آورد و انتظاری که همه از یک مجموعه موفق دارند نیز همین احساس مسولیت هاست و خوشبختانه مهندس تقی زاده نیز تاکنون به خوبی عمل کرده اند و ایشان بحمداله در حوزه کاری خود کاملا مجرب، حرفه ای و علاقمند نشان داده اند و در ارتباط با سرمایه گذاری های خارجی نیز بسیار قوی عمل کرده اند.
لازمه سودآوری در شرکت کاهش هزینه هاست و یکی از اقدامات در این زمینه رفتن به سمت حمل ونقل ریلی است
دکتر علی عسکری؛ مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری امید نیز دراین نشست گفت: یکی از دغدغه های کشور طی سال های اخیر پرهیز از خام فروشی و ارتقاء حلقه های تولید در کشور بوده است و در اصلاح قانون مالیات ها 20درصد معافیت مالیاتی خام فروشی داشته ایم که این امر در راستای ارتقا تولید داخل ضروری و کمک کننده می باشد.
وی افزود: لازمه ارتقا سطح تولید کاهش هزینه های تولید وبرنامه ریزی برای آن است و خوشبختانه شرکت گل گهر نیز این مهم را مدنظر قرار داده واقدامات موثری در این زمینه انجام داده است.
وی ادامه داد: لازمه سودآوری در شرکت کاهش هزینه هاست و یکی از اقداماتی که در این زمینه میتوان انجام داد در زمینه حمل ونقل رفتن به سمت حمل ونقل ریلی است که بااین کار هزینه ها پایین می آید و بانک سپه در این زمینه درست و باهدف وارد شده است.
دکتر عسکری مدیر عامل گروه سرمایه گذاری امید در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: امروز باید حساب سرمایه گذاری های خود را بکنیم و نباید زیر بار سرمایه گذاری هایی برویم که اقتصادی نیست.
وی افزود: حتی الامکان برای سرمایه گذاری هایی که شروع کرده اید باید به دنبال منابع باشید، منابع داخلی کشور محدود است باید به دنبال منابع خارجی رفت و به جد این موضوع را پیگیری کرد. حتی اگر در مواردی که لازم است باید مشارکت خارجی را بدست آورد. و این هیچ اشکالی ندارد خوشبختانه برجام یک مقدار این مسیر را هموارتر کرده است.
وی گفت: نقش گل گهر در کشور بسیار حائز اهمیت است و سهامداران از ما انتظار سود دارند و اگر نتوانیم میزان سود را برای سهامداران ارزشمند کنیم پشتوانه مردمی خود را ازدست خواهیم داد. لازمه حفظ این منبع اجتماعی افزایش سودآوری در بیلان کاری شرکت است و اهمیت گل گهر هم برای شرکت امید وهم بانک بسیار واضح است و باید به گل گهروسرمایه گذاری درآن با درجه اهمیت ملی نگریست.
مهندس تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر هم در این نشست به عملکرد شرکت در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: 8/2 میلیارد تن از ذخایر استخراج آهن در جهان سهم ایران است. که در این بین 40 درصد این ذخایر در محدوده گل گهر می باشند.
وی افزود: عمده مشکل ما در بخش حمل و نقل است که هزینه های بالایی را به خود اختصاص داده است و سعی کرده ایم با هدف گذاری ده میلیارد تن از بار انتقالی به بندر را با خطوط ریلی انجام دهیم که هزینه هاکم تر شود.
وی در بخشی از صحبت های خود افزود: در راستای صرفه جویی نیز اقداماتی انجام داده ایم که بازخورد آن در کاهش قیمت تمام شده 8 درصد ناشی از صرفه جویی بوده است و 28 درصد ناشی از عوارض دولتی بوده است.
وی گفت: هدف ما در سال 95 این است که قیمت تمام شده باید معادل سال 93 شود و امیدوار هستیم با سیاست ها و اقدامات خوبی که برنامه ریزی شده است بتوان گل گهر را به جایگاه واقعی خود برسانیم و در این راه از تلاشها و حمایت های بانک سپه و و گروه سرمایه گذاری امید و سایر سهامداران کمال تشکر را داریم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا