رشد 155 واحدی شاخص بورس

رشد 155 واحدی شاخص بورس

بورس اوراق بهادار تهران اولین روز معاملات هفته را با روند رو به رشد شروع کرد و توانست ریزش‌های هفته گذشته را تا حدودی جبران کند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، امروز -شنبه- بورس اوراق بهادار تهران اولین روز معاملات هفته را با رشد 155 واحدی شروع کرد و شاخص کل خود را به کانال 76 هزار و 138 واحدی رساند.

در هفته گذشته شاخص افت‌های نسبتا زیادی داشت به طوری که اکثر نمادها روند کاهشی داشتند و شاخص کل وارد کانال 75 هزار واحدی شده بود، اما امروز با رشد 155 واحدی شاخص بورس اوراق بهادار به فاز مثبت بازگشت و توانست تابلوی تالار بورس را سبز کند.

ولی الله سیف نیز که امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت، شرکت کرده بود در بخشی از صحبت هایش به روند مثبت اجرایی شدن برجام اشاره کرده و گفته پس از لغو تحریم ها ایران در حال حاضر با کانال های بانکی بیشتری ارتباط دارد این سخنان رئیس بانک مرکزی که سابقا در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن گفته بود "اقدامات طرف مقابل در اجرای برجام، در برابر اقداماتی که ایران انجام داده کافی نیست" می تواند نشان دهنده شرایط مساعد تری برای این روزهای بورس و اقتصاد ایران باشد.

در معاملات امروز تالار شیشه ای مشارکت ملی نفت ایران، مشارکت شهرداری سبزوار و ایران خودرو جزو برترین تقاضا ها و شاهد صف خرید بودند و در مقابل نماد شرکت های ساپیا آذین، دارو سازی فارابی و رینگ سازی مشهد برترین عرضه ها را تشکیل دادند.

ارزش معاملات امروز 150 میلیارد و 379 میلیون تومان برآورد شد که این رقم ناشی دست به دست شدن 622 میلیون و 185 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش 59 هزار نوبت معامله بود.

شاخص هم وزن نیز امروز با 43 واحد افزایش به مقدار 13 هزار و 646 واحد رسید.

شرکت سیمان قائن، حق تقدم شرکت کارت اعتباری ایران کیش، تجارت الکترونیک پارسیان، سیمان سفید نی ریز و سرمایه‌گذاری بوعلی نمادهایی بودند که در معاملات امروز بازگشایی و همچنین در پایان معاملات نماد معاملاتی شرکتهای داروسازی زهراوی،رینگ سازی مشهد،الکتریک خودرو شرق جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، متوقف شدند.

همچنین در اولین روز از معاملات هفته هشتم تالار شیشه ای شاخص فرابورس نیز امروز با 3 واحد افزایش به کمی بیشتر از 797 واحد رسید.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا