حداقل ۱۰ هتل توسط سرمایه گذاران ترکیه در ۵ شهر ایران ساخته می شود

حداقل ۱۰ هتل توسط سرمایه گذاران ترکیه در ۵ شهر ایران ساخته می شود

سرمایه گذاران ترکیه حداقل ۱۰ هتل در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد احداث خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از رویترز، درحالی پس از لغو تحریم ها در ماه ژانویه ایران و ترکیه به دنبال افزایش مبادلات تجاری دوجانبه هستند که یک مقام وزارت گردشگری ترکیه گفت: سرمایه گذاران این کشور برنامه احداث حداقل 10 هتل در ایران را دارند که در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد ساخته خواهند شد.

این مقام ترک که نخواست نامش فاش شود گفت: ما دانش خود در زمینه آموزش، برنامه ریزی، بازاریابی و تبلیغات را برای ارتقاء استانداردهای گردشگری در اختیار ایران قرار خواهیم داد.

به گفته وی، این توافق شامل مشوق هایی برای سرمایه گذاری است و اجازه می دهد پروازهای چارتری بیشتری بین دو کشور همسایه برقرار شود.

وی افزود: ایران و ترکیه همچنین تورهای مشترکی را برای بازار آسیا ترتیب خواهند داد که شامل بازدید از شهرهایی در جنوب شرق ترکیه و ایران خواهد بود. این توافق در جریان سفر هیئت ترک به تهران که روز پنجشنبه آغاز شد، به امضا رسیده است.

مقامات صنعت گردشگری ترکیه انتظار دارند، امسال بیش از 2 میلیون ایرانی به ترکیه سفر کنند، در حالی که سال گذشته این رقم 1.7 میلیون نفر بود.

این یکی از معدود خبرهای خوب برای صنعت گردشگری ترکیه است که میزان درآمدهای ان در سه ماهه نخست امسال تحت تاثیر بمب گذاری های اخیر و تیره شدن روابط انکارا با مسکو، حدود 17 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا