کارشناس بازار سرمایه :

روزهای خوب بازار برمی گردند

روزهای خوب بازار برمی گردند

گروه های خودرویی غالبا در سه ماه اول سال فروش چندانی ندارند؛ بنابراین رشد آن چنانی هم نمی شود برای آن متصور بود ولی دال بر این هم نمی شود که بازار بخواهد بترسد.

مدیرعامل کارگزاری سیماب گون پیش بینی کرد که بازار از اوایل هفته جاری، بار دیگر روند مثبت خود را در پیش گیرد .

داوود معمارزاده به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: انتظار می رود که بازار از  ابتدای هفته خوب شود؛  چون هم اکنون به ویژه در گروه خودرو خیلی از خودرویی ها به کف های تکنیکال خود دارند نزدیک می شوند و برخی هم نزدیک شده اند .

وی با بیان اینکه ریشه نوسانات اخیر بازار  را بیشتر باید در بیرون از آن  جستجو کرد، گفت: خودرویی ها اگر قراردادهایشان قطعی شود یا موضوع افزایش سرمایه آنها از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها حل شود که بتواند یک اطمینانی برای بازار ایجاد کند، قاعدتا بازار خوب می شود و صنایع دیگر هم برمی گردند.

این کارشناس بازار سرمایه  افزود:  گروه های خودرویی غالبا در سه ماه اول سال فروش چندانی ندارند؛ بنابراین رشد آن چنانی هم نمی شود برای آن متصور بود ولی دال بر این  هم نمی شود که بازار بخواهد بترسد.

وی با اشاره به اینکه خودرو یکی از صنایع اصلی است که در رشد اقتصادی کشور موثر است، تصریح کرد: شاید این منفی شدن های اخیر برای این باشد که دولتمردان و مسوولان امر متقاعد شوند تا این مساله را جدی تر پی گیر باشند و به سمت حل آن پیش بروند. چون به هرحال هم اشتغالزایی بالایی دارند و هم لیدر بازارند و انتظارات و تصورات در خصوص رشد و تولید آن وجود دارد.  

مدیر عامل کارگزاری سیماب گون همچنین بانکی ها و  فولادی ها را از جمله صنایع پیشرو در بازار اعلام کرد و افزود: این صنایع، هم حجم معاملات بالایی دارند و هم بازار خوبی دارند و برای ما رونق اقتصادی خواهند آورد .

معمارزاده ادامه داد: از آنجا که بحث مشارکت کشورهای خارجی هم هست، قطعا بازار ما محدود به بازار ایران نخواهد بود و بازار خاورمیانه می تواند تحت الشعاع این موضوع قرار بگیرد و ما را به لحاظ اقتصادی ارتقا دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم حل و فصل موضوعاتی همچون سوئیفت هنوز گروه های بانکی آن چنان که باید و شاید انتظارات سهامداران را برآورده نکرده اند، گفت: الان در همین گروه بانکی هم بانک هایی مثل ملت p/e خیلی معقولی دارند، منتها مردم قدری محتاط تر عمل می کنند و  احساس می کنند تا زمانی که واقعا به صورت ملموس کاهش نرخ بهره را نبینند یا اثرات سودآوری در صنایع را نبینند، نمی شود روی آن حساب کرد.

مدیر عامل کارگزاری سیماب گون تاکید کرد : اگر سهامداران ثبات را در بازار ببینند و به این نتیجه برسند که مسایل در حال حل شدن است، قاعدتا اقبال بیشتری به سهم  نشان می دهند  و بازار هم به روزهای خوب خود برمی گردد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا