صبحانه کاری با حضور مدیران سازمان بورس؛

پیشنهاد مدلی برای اوراق منفعت مبتنی بر خدمات آتی

پیشنهاد مدلی برای اوراق منفعت مبتنی بر خدمات آتی

حسین پناه، مدیر نظارت بر بورس‌ها، گفت: اوراق منفعت مبتنی بر خدمات را می‌توان بر اساس عوامل اثرگذار مانند زمان، نحوه کیفیت خدمات و سایر عوامل موثر منتشر کرد تا همگن بودن اوراق بهادار در بازار سرمایه نیز رعایت شود. همچنین، سایر جزئیات این اوراق نیز در نشست مطرح و به بحث گذاشته شد.


 

تأمین سرمایه لوتوس پارسیان هفته گذشته میزبان مدیران و کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار بود تا در نشست صبحانه کاری به بحث و بررسی پیرامون اوراق منفعت و نیز طراحی ابزارهای نوین مالی پرداخته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان، دبیر کمیته فقهی سازمان بورس، عیسی حسین پناه، مدیر نظارت بر بورس‌ها، روح‌الله نجفی، رییس اداره امور بورس ها و بازارها، به همراه کارشناسان خود به نمایندگی از سازمان بورس حضور داشتند.

در صبحانه کاری یاد شده که با عنوان اصلی طراحی ابزار نوین مالی و به منظور تأمین مالی برای یک نهاد متقاضی برگزار شده بود، اوراق منفعت از سوی واحد مهندسی مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان پیشنهاد شد که پس از بحث و بررسی، به یک مدل پیشنهادی رسید.

قرار است واحدهای مهندسی مالی و تأمین مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان این مدل را نهایی کرده و به‌عنوان مدلی جدید از ابزار منفعت مبتنی بر خدمات آتی، به سازمان بورس ارائه دهند تا پس از کسب مجوز از سازمان بورس، تأمین مالی مورد نظر در بازار انجام شود.

در این نشست، حجت الاسلام موسویان با بیان این نکته که امکان تسویه اوراق منفعت مبتنی بر خدمات به سه شکل است، توضیح داد: صاحب ورقه، هم می‌تواند خدمات پایه اوراق را از بانی دریافت کند و هم می‌تواند ورقه منفعت را در بازارهای مالی به فروش برساند و از طرفی، بانی می‌تواند برای پوشش ریسک سرمایه‌گذاران اوراق، اقدام به اعطای اختیار فروش به خریداران نماید تا از این طریق ریسک عدم استفاده از اوراق تا سررسید را برای خریداران پوشش دهد.

در ادامه این نشست حسین پناه، مدیر نظارت بر بورس‌ها، گفت: اوراق منفعت مبتنی بر خدمات را می‌توان بر اساس عوامل اثرگذار مانند زمان، نحوه کیفیت خدمات و سایر عوامل موثر منتشر کرد تا همگن بودن اوراق بهادار در بازار سرمایه نیز رعایت شود. همچنین، سایر جزئیات این اوراق نیز در نشست مطرح و به بحث گذاشته شد.

دکتر ابوالفضل شهرآبادی، معاون تأمین مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، درخصوص ارائه مدل‌های نو بر روی ابزارهای موجود در بازار گفت: تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در طراحی ابزارهای نوین مالی و ارائه مدل‌های نو بر روی ابزارهای موجود، پیشرو بوده است و ما همواره تلاش می‌کنیم با طراحی و ارائه ابزارهای نوین، علاوه بر کمک به توسعه بازار، به نیازهای متنوع مشتریان خود پاسخگو باشیم. از همین‌رو واحد مهندسی مالی این شرکت به‌صورت مداوم درحال بررسی مدل‌های جدید مالی است و مطالعات بسیاری در این زمینه در شرکت انجام می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا