معاون نظارتی بانک مرکزی بالاخره منصوب شد

معاون نظارتی بانک مرکزی بالاخره منصوب شد

بر اساس حکمی از سوی ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، فرشاد حیدری به سمت معاون نظارتی بانک مرکزی منصوب شد، این در حالی است که به دلیل مشکلات عدیده بازار پولی کشور این روزها انتظارات زیادی از این معاونت برای ساماندهی وضع موجود می‌رود.

 

بی ضابطه‌گی و نرخ شکنی در بازار پولی کشور، وجود موسسات غیر مجاز و ورشکستگی هر چند گاه یک بار آنها که دارایی مردم را دچار خسارات جدی می‌کند، عدم تعادل سود واقعی بانک‌ها با آنچه در رقابت مخرب به سپرده‌گذرانشان می‌پردازند و ربوی بودن نظام بانکی را بیش از هر زمان دیگر به رخ می‌کشد، سبب شده است نقش معاون نظارتی بانک مرکزی در این برهه بسیار پررنگ و کلیدی جلوه‌ کند.
بحث رفتن تهرانفر و آمدن حیدری به معاونت نظاراتی بانک مرکزی از یک‌سال قبل مطرح بود اما ظاهرا کنار آمدن سیف با اختیاراتی که حیدری برای حضور در معاونت نظاراتی طالب آن بود به درازا کشید و بالاخره حکم انتصاب فرشاد حیدری در معاونت نظارتی خورد.
با آمدن حیدری باید منتظر ماند و دید آیا معاونت نظارتی بانک مرکزی قادر به ایفای نقشی که بر عهده دارد  خواهد بود؟
بر اساس این گزارش به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی الله سیف رییس کل بانک در حکمی فرشاد حیدری را به سمت معاون نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.
در این حکم ابراز امیدواری شده است، با اتکال به خداوند متعال و استفاده از تجربیات ارزنده خود در انجام وظایف محوله و پیشبرد اهداف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موفق باشید.
فرشاد حیدری دانش آموخته علوم اقتصادی، مدیریت دولتی و مدیریت مالی است.
وی سابقه عضویت در هیات مدیره بانک های تجارت و ملی ایران، ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی بانک ملی ایران و مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها را در کارنامه خود دارد.
پیش از این، حمید تهرانفر مسئولیت معاونت نظارتی بانک مرکزی را برعهده داشت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا