عده‌ای از موفقیت‌های اخیر صنعت آلومینیوم ناراحت شده‌اند

عده‌ای از موفقیت‌های اخیر صنعت آلومینیوم ناراحت شده‌اند

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) گفت: عده‌ای از موفقیت‌های اخیر صنعت آلومینیوم ایران در حوزه‌های مختلف ناراحت شده و شروع به انتشار فیش‌های حقوقی جعلی مدیران ایرالکو کرده‌اند که از حاضران در جمع خواهش می‌کنم این دوستان را تشویق کنند.

 

مجید پورعطار در مراسم اختتامیه چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران با اشاره به اینکه با تبدیل گاز دو فاز منطقه عسلویه به آلومینیوم امکان تولید 5 میلیون تن آلومینیوم به همراه 2.4 میلیون مترمعکب آب وجود دارد، افزود: این میزان آب تولیدی برای تامین آب شرب موردنیاز برای حدود 10 میلیون نفر کافیست و به عبارتی می‌توان 10 شهر با جمعیت یک میلیون نفر در نوار جنوبی کشور ایجاد کرد که به رونق این منطقه کمک زیادی خواهد کرد.
وی افزود: ضمن اینکه با تبدیل گاز دو فاز منطقه عسلویه به آلومینیوم امکان ایجاد اشتغال مستقیم برای حدود یک میلیون نفر فراهم خواهد شد و مشکل بی‌آبی در فلات مرکزی نیز تا حدود زیادی برطرف می‌شود.
او با بیان اینکه ایرالکو به دنبال توسعه صنایع پایین دستی مانند تولید فویل، کویل، ورق خودرو و کن است، خاطرنشان کرد: در حوزه بهینه‌سازی و نوسازی خطوط قدیمی ایرالکو تا پایان امسال سلول‌های قدیمی کارخانه جمع‌آوری شده و امسال و سال آینده عملیات بهینه‌سازی این خطوط انجام خواهد شد.
پورعطار با اشاره به اینکه ایرالکو با داشتن سابقه بیش از 50 سال در صنعت آلومینیوم هم‌اکنون قادر به ساخت کارخانه‌های آلومینیوم است، افزود: در همین راستا در ساخت و بهره‌برداری و همچنین آموزش نیروی انسانی کارخانه آلومینیوم‌سازی جاجرم مشارکت خواهیم داشت. در پروژه آلومینیوم جنوب نیز در حال مذاکره هستیم تا با همکاری شرکت NFC چین به عنوان پیمانکار پروژه بخشی از کار اجرای پروژه را بر عهده بگیریم.
مدیرعامل ایرالکو افزود: در همین حال با شرکت NFC چین در زمینه مشارکت در ساخت کارخانه آلومینیوم در کشور قزاقستان نیز مذاکراتی داشته‌ایم که در مرحله نهایی خود قرار دارد.
وی در پایان، در اظهاراتی جالب توجه عنوان کرد: عده‌ای از موفقیت‌های اخیر صنعت آلومینیوم ایران در حوزه‌های مختلف ناراحت شده و شروع به انتشار فیش‌های حقوقی جعلی مدیران ایرالکو کرده‌اند که از حاضران در جمع خواهش می‌کنم این دوستان را تشویق کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا