افزایش قیمت طلا در پی هجوم سرمایه گذاران به این فلز قیمتی

افزایش قیمت طلا در پی هجوم سرمایه گذاران به این فلز قیمتی

به دنبال افزایش تقاضا از سوی صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه برای دومین روز متوالی با افزایش روبرو شده است.


به گزارش نرخ باکس و به نقل از بلومبرگ، تقاضای طلا از سوی صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان به بالاترین سطح از دسامبر 2013 میلادی رسیده و این مساله موجب شده است تا موسسه مالی گلدمن ساش نیز پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی طلا را افزایش دهد.
قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز چهارشنبه برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1269 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه نیز با افزایش 0.2 درصدی روبرو شده بود. این در شرایطی است که قیمت طلا پیش از این تا سطح 1256 دلاری کاهش یافته بود که این پایین ترین رقم از 28 آوریل بوده است.
موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی 3 ماهه نسبت به قیمت طلا را 100 دلار افزایش داده و به 1200 دلار رسانده است.
قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 20 درصد رشد داشته که علت اصلی آن افت رشد اقتصادی جهان و عدم تمایل فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره بوده است.
گروه بانکی ای ان زد استرالیا نیز اعلام کرده است که ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلز زرد داشته است.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری تلاش زیادی می کند. بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت داشته باشد.
رشد اقتصادی 0.5 درصدی آمریکا در سه ماه نخست امسال و آمارهای ناامید کننده اشتغال در ماه آوریل موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن کمتر از گذشته شود.
تام کندال تحلیلگر ارشد موسسه آی سی بی سی نیز تاکید کرد که اگر تقاضای فیزیکی طی ماه های آینده افزایش یابد این مساله می تواند به روند صعودی قیمت طلا کمک کند.
روشن شدن وضعیت نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین می تواند عوامل موثر بر قیمت طلا در ماه های آینده باشد. البته از تاثیر همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا نیز نباید غافل شویم.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا