کشتیرانی ایران در رتبه ۲۲ دنیا قرار گرفت

کشتیرانی ایران در رتبه ۲۲ دنیا قرار گرفت

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جدید ترین رده بندی بین المللی با یک پله صعود در رتبه ۲۲ دنیا قرار گرفت.

 

موسسه خوش نام و معتبر آلفالاینر در آخرین رده بندی برترین شرکت‌های کشتیرانی دنیا، شرکت IRISL را در رده ۲۲ دنیا قرار داد. شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن ۱۵۵ فروند کشتی و یا به عبارتی ۱۲۰ هزار و ۷۹ TEU و پنج میلیون و ۱۳۱ هزار و دو DWT در جایگاه بیست و دوم برترین کشتیرانی دنیا قرار گرفت.
براساس این لیست شرکت کشتیرانی مرسک با دارا بودن ۶۱۱ فروند کشتی معادل سه میلیون و ۸۵ هزار و ۲۳۳ TEU در جایگاه برترین کشتیرانی دنیا قرار گرفته است.   لازم به ذکر است ۲۶۷ فروند از مجموع ۶۱۱ کشتی این شرکت ازآن مرسک است و ۳۴۴ فروند کشتی مابقی در اجاره این شرکت قرار دارد.
شرکت کشتیرانی MSC سوئیس نیز با در اختیار داشتن ۴۴۶ فروند کشتی معادل دو میلیون و ۶۸۰ هزار و۱۵۳ TEU رتبه دوم این لیست را از آن خود کرد. رتبه سوم این جدول به شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه با بهره گیری از ۴۵۶ کشتی معادل یک میلیون و ۷۹۲ هزار و ۸۰۷ TEU تعلق گرفته است.
براساس این گزارش، ارتقای رتبه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و رسیدن به جایگاه اصلی خود در صحنه بین المللی از اهداف مهم دکتر محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا