چراغ سبز معاون وزیر صنعت برای سرمایه گذاری اسپانیا در صنایع قطعات خودرو

چراغ سبز معاون وزیر صنعت برای سرمایه گذاری اسپانیا در صنایع قطعات خودرو

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با وزیر تجارت اسپانیا به وی اطمینان داد سرمایه‌گذاری در ایران در زمان کمی به سودآوری خواهد انجامید و از قطعات خودرو و پوشاک به عنوان محورهای فعالیت اسپانیا در ایران نام برد.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت، ولی‌الله افخمی‌راد در دیدار با «جیم گارسیا لگاز پونس» وزیر تجارت اسپانیا گفت: شرکت‌های اسپانیایی می توانند در زمینه طراحی و تولید بویژه در صنایع قطعات خودرو و پوشاک ایران سرمایه‌گذاری کنند و مطمئن باشند با توجه به مزایای سرمایه‌گذاری در ایران مانند معافیت 20 ساله از مالیات در مناطق آزاد، به منفعت خواهند رسید.
وی، سودآوری سرمایه‌گذاری شرکت‌های اسپانیایی را در ایران تضمین کرد و یادآور شد: ایران در زمینه تولید قطعات خودرو به پیشرفت‌های مهمی دست یافته است که اگر اسپانیا در این بخش سرمایه‌گذاری کند منفعت هر دو طرف تامین خواهد شد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به اقدامات وزارت صنعت،معدن و تجارت برای پیشگیری از قاچاق و شفاف‌سازی تجارت اشاره کرد و افزود: نشان های تجاری(برند) مطرح اسپانیایی در زمینه پوشاک می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و یا به شرکت‌های ایرانی عرضه‌کننده آن برندها نمایندگی فروش اعطا کنند. براساس بخشنامه معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فروشگاه‌های عرضه‌کننده برندهای خارجی ملزم به داشتن نمایندگی آن برندها هستند.
وی دریافت نمایندگی برندهای خارجی را یکی از مشکلات کشور در زمان تحریم ها برشمرد و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل توسط طرف اسپانیایی شد.
افخمی‌راد در پایان با بیان اینکه حجم تجارت دو کشور به اندازه ظرفیت‌های آنها نیست، خاطرنشان کرد: برای توسعه همکاری‌های اقتصادی لازم است نقشه راه فراهم شود تا بر اساس آن آینده همکاری‌ها ترسیم و گسترش روابط تجاری امکانپذیر شود.

** ایران در بارسلون نمایشگاه برگزار می‌کند
وزیر تجارت اسپانیا نیز در این دیدار برای حل مشکلات مراودات بانک‌های اسپانیایی با ایران وعده داد و گفت: اسپانیا بانک‌های معتبری دارد که می‌توانند به ایران برای توسعه روابط بانکی کمک کنند و به زودی نمایندگان این بانک‌ها برای مذاکره با طرف‌های ایرانی روانه تهران می شوند.
وی با استقبال از پیشنهاد افخمی‌راد برای سرمایه‌گذاری اسپانیا در صنعت پوشاک و ساخت قطعات خودرو گفت: اسپانیا نیز تمایل دارد در این زمینه‌ها با ایران وارد همکاری شود.
جیم گارسیا لگاز پونس در ادامه برگزاری نمایشگاه‌ها را از جمله اقدام های مهم برای توسعه روابط دو کشور برشمرد و تاکید کرد: اسپانیا آمادگی دارد امکان برگزاری دو نمایشگاه در بارسلون را برای ایران فراهم کند.
براساس آمارهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، ارزش مبادلات تهران- مادرید در سال ١٣٩٣ افزون بر ٣٢١‌ میلیون دلار بود که 175 ‌میلیون دلار آن صادرات ایران به اسپانیا ثبت شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا