تسهیل شرایط بهره‌مندی از تسهیلات؛

بنگاه‌های کوچک و متوسط از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی شدند

بنگاه‌های کوچک و متوسط از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی شدند

تهران- ایرنا- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای بسترسازی خروج بنگاه‌های کوچک و متوسط از رکود و به‌کارگیری ظرفیت‌های تولیدی، با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، شرکت‌ها و واحد‌های کوچک و متوسط تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی را از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی کرد.

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، در متن این بخش‌نامه آمده است:
پیرو بخشنامه شماره 95/27577 مورخ اول اردیبهشت ماه 1395 با موضوع ابلاغ «دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط»، به استحضار می‌رساند به موجب مصوبه شماره 18549/ت53097 هـ مورخ 19 اردیبهشت ماه 1395 هیات وزیران، شرکت‌ها و واحدهای کوچک و متوسط تولیدی صنعتی، کشاورزی و خدماتی از شمول تصویب‌نامه شماره 211849/ت39399هـ مورخ 26 اسفندماه 1386 بند‌های (3) و (4) جزء (ج) تصمیم‌نامه شماره 84570/50582 مورخ 26 مهرماه 1393 و نیز شرط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی شدند.
بر این اساس، ماده (3) دستورالعمل مورد اشاره به شرح زیر اصلاح می‌شود:
ماده 3- بنگاه‌های مشمول این دستورالعمل از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری، چک برگشتی، رعایت نسبت مالکانه و مفاد «آئین نامه رعایت شاخص های مالی در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک‌های دولتی» برای بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی هستند.
مطابق تبصره این بخشنامه، موسسه اعتباری می‌تواند بدهی غیرجاری کمتر از 10 میلیارد ریال بنگاه‌های مشمول این دستورالعمل را به مدت یک سال امهال کند.
منظور از شرکت و واحدهای کوچک و متوسط در این بخش‌نامه، به ترتیب بنگاه‌های اقتصادی دارای تعداد کارکنان کمتر از 50 نفر و بنگاه‌های اقتصادی دارای تعداد کارکنان بین 50 تا 100 نفر است.
پیشتر بانک مرکزی در بخشنامه‌ای دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط را به شبکه بانکی ابلاغ کرد و از بانک‌ها خواست نقش موثرتری در تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های کوچک و متوسط ایفا کنند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا