بعد از امضای تفاهم نامه در گفت وگو با ایرنا اعلام شد:

ایران و كره جنوبی برای تولید موتورهای برقی شركت مشترك تاسیس می كنند

ایران و كره جنوبی برای تولید موتورهای برقی شركت مشترك تاسیس می كنند

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از امضای تفاهم نامه با شركت «دیلیم موتور» كره جنوبی برای ایجاد شركت مشترك با هدف تولید موتورهای برقی در ایران گفت: این شركت مشترك علاوه بر تامین نیاز مصرف كنندگان داخلی، می تواند بخشی از نیاز منطقه را نیز تامین كند.

«منصور معظمی» عصر امروز(سه شنبه) در حاشیه امضای تفاهمنامه میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شركت «دیلیم موتور» كره جنوبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این تفاهمنامه برای ایجاد شركتی مشترك میان این دو مجموعه و تولید موتورهای برقی در ایران به امضا رسید.
معظمی گفت: تولید موتورهای برقی در ایران تاكنون انجام نشده است؛ ایدرو به صورت مشترك یك شركت با دیلیم موتور تاسیس و اقدام به ساخت موتورهای برقی خواهد كرد.
وی با بیان اینكه هشت میلیون دستگاه موتورسیكلت در كشور وجود دارد، گفت: ایران یك بازار بسیار جذاب برای تولید موتورسیكلت است اما برای ورود به بازار موتورسیكلت برقی لازم است شناخت بیشتری پیدا كنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدات این شركت مشترك علاوه بر تامین مصرف كنندگان داخلی، می تواند بخشی از نیاز منطقه را نیز تامین كند؛ بنابراین یك فرصت بسیار خوب برای ایران و كره جنوبی است كه بتوانند با مشاركت یكدیگر علاوه بر تامین بازار داخل، صادرات نیز داشته باشند.
وی ادامه داد: در این مرحله به دنبال شناخت بازار، نوع تكنولوژی و همچنین چگونگی همكاری هستیم و باید دو طرف در یك زمان كوتاه بتوانند این تفاهمنامه را به قرارداد تبدیل كنند.

** سه پیش نیاز برای ورود 40 شركت های خارجی به بازار ایران
معظمی با تاكید بر اینكه سیاست وزارت صنعت، باز كردن بازار ایران روی شركت های خارجی نیست، گفت: این شركت ها برای ورود به بازار ایران باید سه پیش نیاز و ویژگی لازم را مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: نخستین شرط لازم همكاری در قالب مشاركت براساس تفاهم دوطرف و همچنین توجه كامل به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی است.
وی ادامه داد: در این رابطه شركا و همكاران اقتصادی ما باید اقدام به ورود سرمایه به ایران كنند.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، تكنولوژی را از دیگر ضرورت ها و الزامات حضور موثر شركت های خارجی در ایران دانست و گفت: شركت های خارجی باید برای حضور در ایران در كنار سرمایه، لزوما تكنولوژی های روز دنیا را با خود به همراه داشته باشند.
معظمی، توجه به بازار ایران و منطقه را از دیگر شروط لازم برای ورود شركت های خارجی به كشورمان اعلام كرد و افزود: در كنار بازار ایران، برخی از محصولات قابلیت صدور به كشورهای منطقه دارد.
وی ادامه داد: شركت های خارجی از طریق مشاركت با ایران باید بتوانند وارد بازارهای منطقه شوند؛ در واقع ورود به بازار ایران، مستلزم همكاری های دوجانبه و چندجانبه در قالب سیاست های كلی اعلام شده توسط جمهوری اسلامی ایران است.

** جزئیات تفاهم نامه تولید موتورهای برقی
«فرداد دلیری» معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در رابطه به جزئیات این تفاهم نامه اشاره كرد و گفت: این موتورسیكلت ها با یك بار شارژ می تواند 60 كیلومتر پیمایش و حداكثر 70 كیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد.
وی با بیان اینكه این موتورسیكلت ها دارای باطری سه كیلوواتی خواهد بود، گفت: موتورهای برقی برای مناطق مركزی شهر مناسب است؛ اكنون شهرداری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در برخی شهرهای كشور سیاست استفاده از موتورهای برقی را مورد توجه قرار دادند و ما با مشاهده اطلاع از این سیاست، تصمیم گرفتیم تولید این موتورها در داخل انجام شود.
وی افزود: همكاری ایران و كره جنوبی در این زمینه 50 - 50 است؛ یا یك كارخانه جدید ساخته خواهد شد و یا یك كارخانه جدید برای این طرح خریداری می كنیم.
وی اضافه كرد: استفاده حداكثری از توانمندی های داخلی مورد تاكید ایدرو قرار دارد و علاوه بر راه اندازی یك كارخانه تولید و مونتاژ موتورهای برقی زنجیره تامین نیز فعال خواهد شد.
وی ادامه داد: ایدرو در شرایط كنونی باید جاده را برای فعالیت های این چنینی صاف كند اما سه سال بعد از بهره برداری و راه اندازی، شركت جدید را به بخش خصوصی واگذار خواهد كرد.
دلیری تاكید كرد كه این موتورها با 40 درصد ساخت داخل آغاز می شود و به تدریج این نسبت افزایش می یابد.
وی سرمایه گذاری اولیه برای این طرح را چهار میلیون یورو پیش بینی كرد و گفت: كل منابع مورد نیاز به صورت یكسان توسط طرف ایرانی و كره ای تامین خواهد شد.
وی افزود: اكنون بحث مطالعات اقتصادی و بازارسنجی در حال تدوین است و پیش بینی می شود حداكثر در مدت حداكثر 6 ماه آینده به قرارداد برسد.
وی در مورد بسترهای لازم برای استفاده شهروندان از موتورهای برقی نیز گفت: این موتورها به دو صورت قابل شارژ است؛ در روش نخست در منزل شارژ در مدت دو ساعت به طول می انجامد اما نوعی فست شارژینگ (شارژ سریع) همچون پمپ بنزین ها در معابر تعبیه خواهد شد كه یك باطری موتور را در مدت پنج دقیقه شارژ می كند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا