رییس اتاق اصناف ایران:

نگاه برنامه ششم توسعه به اصناف مثبت نیست

نگاه برنامه ششم توسعه به اصناف مثبت نیست

تهران- ایرنا- رییس اتاق اصناف ایران گفت، نگاه به اصناف بعنوان پیشانی بخش خصوصی كشور و با دارا بودن بیش از 17.5 درصد تولید ناخالص داخلی، در برنامه ششم توسعه مثبت نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی فاضلی امروز سه شنبه در پنجمین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران كه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل هتل فردوسی تهران برگزار شد، افزود: اتاق اصناف ایران بعنوان بزرگترین نهاد مدنی غیردولتی كشور با جمعیت 24 میلیون نفری، دارای 650 هزار بنگاه كوچك و متوسط تولیدی، یك میلیون و 300 هزار بنگاه كوچك و متوسط توزیعی، 850 هزار بنگاه خدمات فنی و 6 میلیون و 500 هزار شغل، 17.5 درصد از تولید ناخالص داخلی كشور را تامین می كند.
به گفته این مقام مسئول، اصناف در بیشتر زنجیره اقتصادی كشور نقش محوری داشته و بدون آن ها اقتصاد توان تحرك ندارد.
فاضلی با اشاره به نامگذاری سال 1395 به نام« اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» توسط رهبر معظم انقلاب بیان داشت: اصناف پیشانی بخش خصوصی كشور است و هر چند بسیاری از عناصر مغرض داخلی و خارجی ها تلاش كردند بازار ایران را بهم بریزند اما شاهد حاكم بودن آرامش در بازار كشور هستیم.
وی در ادامه دو خواسته اصلی اصناف از وزیر امور اقتصادی و دارایی را مطرح كرد و گفت: در برنامه پنجساله ششم توسعه كشور نگاه مثبتی را در مجموعه مدیریتی اقتصادی دولت به اصناف شاهد نیستم.
فاضلی ادامه داد: توقع داریم وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت ،معدن و تجارت سهم 10 درصدی از منابع صندوق توسعه ملی را به بنگاه های كوچك صنفی اختصاص دهند.
وی همچنین به تدوین قوانین مالیاتی در مجلس شورای اسلامی اشاره كرد و گفت: شاهد سیاست های تشویقی در امور مالیاتی نیستیم و اگر رونق اقتصادی را دنبال می كنیم باید سیاست های تشویقی نیز در كنار سیاست های تنبیهی دیده شود.
به گفته این مقام مسئول توافق انجام شده بین سازمان امور مالیاتی و اصناف مبنی بر افزایش نیافتن مالیات گامی اساسی به منظور رونق تولید در كشور است.
فاضلی گفت: هم اینك اصناف كشور خواهان ضمانت اجرایی توافق انجام شده هستند و بسیاری از آنان از اینكه دولت به وعده اش عمل نكند، نگرانند.
وی در پایان یكی دیگر از گلایه های اصناف را مطرح كرد و افزود: براساس تبصره 7 ماده 72 قانون اصناف ، در یك سال و نیم گذشته چیزی به عنوان اعتبار در اختیار اصناف قرار نگرفته است و خواهان آن هستیم تا این بخش به اصناف باز گردانده شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا