مدیر کل بنادر سیستان و بلوچستان خبر داد

پیشرفت 70 درصدی فاز اول توسعه چابهار/ فاز دوم چه زمانی کلید می‌خورد؟

پیشرفت 70 درصدی فاز اول توسعه چابهار/ فاز دوم چه زمانی کلید می‌خورد؟

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار تاکنون نزدیک به 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ابراز امیدواری کرد: این طرح در نیمه‌ ابتدایی سال 1396 به پایان برسد.

سیاوش رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این مطلب تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سرعت‌گرفتن طرح توسعه بندر چابهار فاز نخست این طرح در طول ماه‌های گذشته با سرعت نسبتا خوبی دنبال شده و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: در صورتی که منابع اعتباری لازم به موقع تامین شده و طرح توسعه بندر طبق برنامه به پیش برود، پیش‌بینی می‌کنیم حدود 30 درصد باقی‌مانده از فاز نخست تا نیمه نخست سال 1396 به پایان رسیده و ظرفیت این بندر مانند آنچه در برنامه‌های ابتدایی مطرح شده چند برابر شود.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که تداوم طرح‌های توسعه‌ای در بندر چابهار منوط به انجام ارزیابی‌های دقیق از طرح‌های فعلی خواهد بود، تاکید کرد: پس از آنکه بخش نخست طرح توسعه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق برای فازهای بعدی آغاز شده و در صورت صلاحدید مسوولان اصلی کشور وارد فاز اجرایی می‌شود.

رضوانی آغاز طرح فاز دوم توسعه بندر چابهار پیش از پایان کار بر روی فاز یک را بعید دانست و گفت: با توجه به این‌که طبق استاندارد‌ها باید ابتدا کار بر روی یک حوزه تمام شده و سپس مرحله‌ی بعدی آغاز شود، بعید است که شاهد کلید خوردن فاز دوم در شرایط فعلی باشیم.

وی اضافه کرد: البته در صورتی که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و یا شرکت‌های خارجی بین‌المللی اعلام آمادگی کنند که بخش قابل توجهی از سرمایه مورد نیاز برای فاز دوم را وارد بندر چابهار کنند می‌توان انتظار داشت این برنامه زودتر از پیش‌بینی‌های گذشته اجرایی شود.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بندر چابهار با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی که دارد در طول چند سال گذشته موفق شده توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. ما امیدواریم با نهایی شدن برنامه‌ریزی‌های دولت برای توسعه این بندر بسیار مهم و البته حمایت‌هایی که از سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد، شاهد ارتقا‌ی سهم چابهار در اقتصاد ملی باشیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا