عضو هیات مدیره بیمه دانا خواستار شد؛

ایجاد نهادهای مالی، راهکار توسعه صنعت بیمه

ایجاد نهادهای مالی، راهکار توسعه صنعت بیمه

عضو هیات مدیره بیمه دانا یکی از راه های توسعه صنعت بیمه را ایجاد موسسات و نهادهای مالی وابسته به این صنعت دانست.



عضو هیات مدیره بیمه دانا یکی از راه های توسعه صنعت بیمه را ایجاد موسسات و نهادهای مالی وابسته به این صنعت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از  بیمه دانا، سعید شیرزادی که در همایش سراسری مدیران ستادی و اجرایی این شرکت در شهر رامسر سخن می گفت، با تشریح بحث کلان بیمه در حوزه اقتصاد گفت: صنعت بیمه باید دنبال خلق نهادهای مالی باشد تا به توسعه برسد و در این راه نیاز به طراحی ابزار و محصول دارد که که این امر نیز با ارائه آموزش های لازم امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به مطلب منتشر شده در نشریه معتبر "سیگما"، درباره ضریب نفوذ پایین بیمه در ایران که مبنای آن بر اساس تولید ناخالص داخلی کشورهاست، افزود: صنعت بیمه متاسفانه در سال های قبل رشد مناسبی نداشته و کشورمان رتبه 75 را در بین سایر کشورهای دنیا به دست آورده ، در حالی که ضریب نفوذ بیمه در انگلیس 16.5 درصد، افریقای جنوبی 16 درصد و سوییس 11 درصد گزارش شده است.

عضو هیات مدیره بیمه دانا همچنین ضریب نفوذ بیمه های زندگی در انگلیس را حدود 80 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در کشورهایی که ضریب نفوذ بیمه بالاست، عوامل متعددی مانند رشد اقتصادی، افزایش امید به زندگی، درآمد سرانه افراد و میزان سرمایه گذاری خارجی حائز اهمیت است.

شیرزادی، ارتباط بین بانک و بیمه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در کشورهایی که دارای ضریب نفوذ بالایی در بیمه هستند، مانند انگلیس یا ژاپن، شرکت های بیمه، بانک ساز هستند و به دلیل دارا بودن منابع مالی فراوان، به ویژه پرتفوی کسب شده در رشته بیمه زندگی می توانند اقدام به تاسیس بانک کنند.

وی افزود: در عین حال در کشورهایی که ضریب نفوذ بیمه در آنها پایین است، این ارتباط بالعکس تعریف می شود و بانک ها و مراکز معتبر مالی برای زنجیره ارزشی خود اقدام به تاسیس بیمه می کنند.

شیرزادی با اشاره به اینکه صنعت بیمه برای رشد و توسعه نیاز به خودباوری و تاسیس موسسات و نهادهای مالی دارد، افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا صنعت بیمه حضور فعالی در بازار سرمایه دارد، در حالی که این اتفاق در کشور ما کمتر رخ می دهد.

عضو هیات مدیره بیمه دانا خواستار توجه و سرمایه گذاری بیشتر در حوزه بیمه های اعتباری و زندگی شد و ابراز امیدواری کرد: بیمه دانا به عنوان یک شرکت بیمه دانش محور همچنان پیشتاز فعالیت در این عرصه باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا