در بازار امروز ثبت شد؛

"مپارس" در صدر معاملات بورس

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس با افتی 475 واحدی وارد کانال 76هزار واحدی شد.


در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس با افتی 475 واحدی وارد کانال 76هزار واحدی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس 475 واحد افت کرد و به عدد 76هزار و 630 واحد رسید.

همچنین در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 151 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش پنج هزار و 345 میلیارد ریال در 85 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در این روز همه هفت شاخص بورسی افت کردند و شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 435 و 427 واحد نزولی شدند.

نمادهای ایران خودرو، گل گهر، پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاپیکو و مخابرات با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص افت این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که کشتیرانی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کرد.

همچنین گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و سرمایه‌گذاری‌ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعت ایستادند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای حمل و نقل توکا، لعابیران، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، تولید محور خودرو، فنرسازی زر، ایرکا پارت صنعت و قند قزوین بود.

این در حالی بود که نمادهای سایپا آذین، لوله و ماشین سازی ایران، سیمان فارس و خوزستان، سیمان هگمتان، فرآورده های نسوز ایران، محورسازان ایران خودرو و ایران ترانسفو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین سهامداران برای خرید اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام ایرکا پارت صنعت، کاغذ سازی کاوه، حمل و نقل توکا، گلوکوزان و فولاد آلیاژی ایران بیشترین تقاضاها را ثبت کردند.

در سوی دیگر بازار سهامداران سایپا آذین، ایران خودرو، لوله و ماشین سازی ایران، اوراق مشارکت سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، جام دارو و داروسازی فارابی برای خروج از این اوراق، صف فروش تشکیل دادند.

در پایان معاملات امروز زامیاد با معامله 267 میلیون سهم به ارزش 250 میلیارد ریال بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معاملاتی به ارزش سه هزار و 10 میلیارد ریال و به حجم سه میلیارد و 100میلیون برگه بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا